Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Aliexpress - Fragt , Told , Moms

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

onelo:

Jacob: Det er korrekt at man vil få bedre indkøbspriser ved større køb, men man skal jo starte fra et sted, og synes at man skal starte småt og vokse, istedet for at starte stort og tage større risiko..

Man kan evt benytte DHL/UPS . De koster mellem 20-40 USD, men så slipper man også for PostDK gebyr på 160,- og får dem leveret hurtigt :-)

Jeg er ikke klar over, hvilken vare du hiver hjem - Taler vi Iphone folier, der koster et par øre stykket, så kan det være en fin måde at starte på. :-)  Umiddelbart vil jeg mene, at du kommer længere ved, at spare mere op. Der er i min optik aldrig forbundet en risiko med import, hvis du køber varerne til en god pris - så kan du altid sælge dem til din købspris.

Du slipper som sådan ikke for indfortoldningen, da alt gods som passerer danske grænser skal indfortoldes. Postdk vælger at have et særskilt indfortoldningsgebyr, hvor kurérselskaber vælger at have det implicit i deres rater.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 16:00

Jacob:
Det er korrekt at kurrerfirmaer indregner det i deres priser, men der er meget forskel mellem postdk gebyr og kurrerfirmaers all inclusive priser. Postdk er meget dyrere..

Iphone skærmfolie er faktisk en mulighed. De kan købes for under 0,5 øre stykket, og kan sælges for mindst 20,- eksl moms stykket . Der ligger jo en god avance pr stk..

Så hvis man har omkring 10-20 produkter med sådanne avancer kan man hurtigt lae gode penge. Det er småt , men der er et ordsprog som du nok gætter hvilket :-)

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:50

onelo:

Jacob:
Det er korrekt at kurrerfirmaer indregner det i deres priser, men der er meget forskel mellem postdk gebyr og kurrerfirmaers all inclusive priser. Postdk er meget dyrere..

Iphone skærmfolie er faktisk en mulighed. De kan købes for under 0,5 øre stykket, og kan sælges for mindst 20,- eksl moms stykket . Der ligger jo en god avance pr stk..

Så hvis man har omkring 10-20 produkter med sådanne avancer kan man hurtigt lae gode penge. Det er småt , men der er et ordsprog som du nok gætter hvilket :-)

Hvis det er din opfattelse, så vil jeg ikke gøre mere ud af den diskussion :-)  

Held og lykke med importen ! 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 21:54

Jeg kan så sige, af egne erfaringer, at de fragtpriser de bruger på aliexpress med DHL/UPS er excl fortoldning, så der kommer du også til at betale de 160kr.

been there, 2 gange med hvert firma, og begge gange hvor beløbet var over 80kr kom der 140-160kr i fortoldningsgebyr på.

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:57

Så er det ikke sendt med DHL/UPS - Det er sendt med et postservicefirma (givetvis China Air eller HK Post), hvorfor det er røget ind til Postdk, som igen forklarer gebyret

:-)

Såfremt du er skråsikker, så send mig gerne en kopi af din faktura.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 00:00

PostDK gebyr + fragt dræber al fortjenesten.. Mon der er en anden udvej?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39

onelo:
PostDK gebyr + fragt dræber al fortjenesten.. Mon der er en anden udvej?

Jeg synes tingene er lidt rodede her i denne tråd

Du skriver f.eks 

onelo:

Jamen hvis det er rigtigt så skal du da ikke sige at det er PostDK gebyr der dræber ideen - du skal så skifte til et kurrerfirma når det er langt billigere

Og så skrev du tidligere:

onelo:
Iphone skærmfolie er faktisk en mulighed. De kan købes for under 0,5 øre stykket, og kan sælges for mindst 20,- eksl moms stykket . Der ligger jo en god avance pr stk..

Dels beviser det, at ting koster det de kan koste - helt det samme med PostDK gebyr - Kan du sælge noget du køber for ½ øre og sælge det for 20 kr så forstår du jo selv, at man tager det man kan - for en vare - for at drive en forretning.

Det betyder vel også, at hvis du bare kommer op på et vist kvantum, f.eks. 1000 stk, som jo ikke koster ret meget iflg. dig 1000 stk gange 0,5 øre = 5 kr - men selv om det var 50 øre eller 5 kr - så ville 1000 stk solgt jo give 20.000 kr, og selv hvis det var 5 kr de kostede så var det 5000 kr - og så ville porto jo ikke længere ha betydning

Det man nok kan ha svært ved, er at importere 10 stk her og der og så ville sælge dem, for så bliver porto og gebyr et problem - du må op i større tal - helt enkelt

Du skal ha råd til at importere et godt antal - du skal være sikker på kvaliteten, og du skal kunne sælge dem + du skal givet ha en del andre varer at tilbyde, ellers går det givet for langsomt - så kan du da sagtens få fortjeneste, helt uanset det er postDK eller DHL

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 19:54

Jeg står lidt i samme situation, hvor jeg skal til at importere nogle varer fra Kina. Det bliver varer, hvor indkøbsprisen ikke er særlig høj, men jeg har så heller ikke taget stilling til, hvilken fragtmetode, der skal benyttes. 

Når nu der bliver nævnt iPhone folie til 0,5 øre stykket, er det så via Alixpress eller hvordan? Jeg mangler nemlig en billig og pålidelig leverandør af diverse smartphone covers, cases, folier og andet tilbehør. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02

pas også på, jeg husker en anden bruger herinde der fik stoppet Iphone covers, folier osv - hvis det er kopivarer risikerer du konfiskation og bøde - så vær opmærksom

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:04

Man risikerer vel ikke at blive taget for kopivarer, hvis der er tale om covers osv. uden noget egentligt mærke/brand? Jeg kan godt se problematikken hvis der f.eks. er et Apple logo på, for så er det vel ulovligt? 

Side 3 ud af 6 (59 indlæg)