Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-skat og fradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle kloge Aminoer.

Her kommer lige et spørgsmål om B-skat, fradrag i skat og VSO:

Jeg har startet mig et firma op som enkeltmandsvirksomhed, kommer nok til at have et overskud på omkring 300.000 i år.

Når nu den 31/12 kommer og jeg skal gøre op hvor meget jeg skal betale i skat opstår følgende spørgsmål:

1. Har jeg stadig fradrag for personlige renteudgifter (til f.eks. obligationslån)?

2. Er de øvrige fradrag (beskæftigelsesfradrag m.m.) stadig gældende?

3. Vil VSO kunne betale sig for mig? Vil nok ende med at stå med omkring 50.000 som godt kunne videreføres i firma til egenkapital.

4. Hvordan ser det ud med etablering af et ApS - vil jeg kunne drage fordel af det (har en bil i virksomheden så burde kunne lave et ApS forholdsvist nemt)?

Håber der er nogle der kan hjælpe med at sætte det helt på plads for mig - har søgt på forum og er allerede lidt på vej.

Til sidst vil jeg da godt høre fra en revisor hvis der er en der kan stå for at lave skatteberegning for mig, evt. etablering af selskab plus diverse øvrige "tunge" opgaver (laver selv bogføring, moms m.m. da jeg er udlært revisor assistent). Bor i Roskilde og er primært i det område plus Ballerup - så ville være en fordel hvis du også var der omkring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hej!

1. Ja....det har du.

2. Ja...besk.fradrag er stadig gældende.

3. Muligvis....kan der tages stilling til ultimo 2007.

4. Bilen vil kunne indskydes i ApS`et. Kører bilen under VSO nu, eller hvordan?

Har desuden sendt dig en PM.

/Peter 

Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:33
Okay er dejligt at alle fradrag stadig er gældende.

Tak for beskeden - vil tage kontakt til dig direkte og snakke videre omkring muligheder, priser, m.m.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)