Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække moms fra?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror stadigt ikke skat vil se det som egentlig markedsføring eller reklame at du sætter firmanavn på noget hardware. Du skal kunne overbevise dem om, at det virkeligt er noget der gavner virksomheden for pengene, og det er jeg i tvivl om at du kan. Hvis de ser det som, at det er dig selv der gerne vil glæde en med noget hardware du ikke kan sælge og egentligt ikke firmabaseret, så er der nok slet ikke fradrag af nogen art.

Det afhænger af om du kan overbevise skat om reklameværdien. Du kan se lidt til Kasi sagen hvor skat vil ha mange mio fordi de ikke mener hans "sponsorater" i Brøndby og AGK var ægte firmarelaterede men personlig interesse uden fradrag
For nogle hundrede (tror 350) kan skat gi bindende svar, og sikkert også give bedømmelse uden bindende, og gir din revisor grønt lys, så har du jo også ham til at argumentere hvis skat blander sig
Lad høre hvis du får svar
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det nu ikke så svært. Skatterådet har vurderet spørgsmålet - i hvert fald i den rene form: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1909312 - hvor der skal betale udtagningsmoms af tøj der gives til godgørende formål og skattemæssigt fradrag efter ligningsloven.

Den bliver vanskelig - også selvom udstyret "plastres til".

Vh
Lars

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:17

Hej mesterbob,

mesterbob:
Altså vi snakker om en vare indkøbt af mit firma men ikke ment til brug i formaet,

Hvis jeg opfatter dig rigtigt så har du indkøbt vare i dit firma!

Disse vare vil du nu anvende som markedsføring!

Men disse 10.000,00 kr. hvor stor en del udgør de af din nuværende omsætning? (uden at der er regler for dette forhold, men rart at vide)  

Der skal jo være lidt fornuft i relationerne!

Men hovedregel - hvis du indkøber vare i din virksomhed som du normalt har til salg så kan du også anvende en del af disse til vareprøver og som markedsføring.

Men det er logisk nok at du jo ikke kan have en omsætning på 2000,00 kr. og så have markedsføring for 10.000 kr. det ser lidt underligt ud synes jeg. Og det vil andre sikkert også mene!

Så hvad er det egentlig der er op og ned på dit spørgsmål?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)