Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

'Mini' firma, som sælger brugte møbler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk!

Jeg har just oprettet mig, selvom jeg længe har kendt til amino.dk. Men jeg fik så endelig en lille idé til en eventuelt virksomhed, som jeg kunne lure lidt på at starte, eller i hvert fald hygge mig en smule med, for jeg starter i skole her nu.

Jeg har kigget lidt på eventuelt at begynde at sælge billige brugte møbler. Det er et bredt marked, og det kommer også til at kræve tid og penge at starte det, men jeg har et familiemedlem, som jeg kan få en masse hjælp hos, da han selv sælger og leverer møbler og har 35 års erfaring inde for møbelbranchen. Jeg har allerede sagt ja til at komme lidt rundt med ham for at lære.

Men ja, tror I, at det er muligt, at man kan starte sådan en virksomhed, hvor man sælger billige brugte møbler til f.eks. unge studerende eller folk, som bare skal bruge dem midlertidigt eller ikke går meget op i det, hvad ved jeg, hvor det i første omgang bliver noget, som man har ved siden af skolen? Det er selvfølgelig ikke noget lort, som jeg vil sælge, det ville være dårlig stil. Og ved siden af det, hvad kræver det? Hvilke tips har I, hvis I har erfaring med at åbne sådan "mindre" virksomheder.

Tusind tak på forhånd.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:21

Hejsa jcaag.

Der er masser af brugte møbler du selv kan hente gratis via dba.dk
Så vil ikke selv mene der er noget marked der.

- Var du møbelpolstrer, kunne opfarve sofaer osv, så kunne man måske godt lave penge på sådan noget ved siden af.

Har selv haft gået med tanken om at finde møbler, fixe dem og så sælge dem videre. Men det kræver utroligt meget plads, de rette værktøjer og så selvfølgelig tid.

Min nærmeste familie har været i branchen i 50 år og jeg har selv været ansat. Så har da selv lidt erfaringer inde for branchen.

Hvis du tror på det, så bare sug til dig fra dit familiemedlem, det guld værd.
Og ellers held og lykke :)

Jonas Nedell 

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 13:37

Hm.. Når folk vi købe brugte møbler, så går de i genbrug. Og vil de have billige løber, så går de i IKEA. Så tvivler på ideen. :)

// Daniel Poulsen

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:46

Jeg synes faktisk at det er en ret god idé, hvis man laver den rette vinkel på det og fokuserer på den specifikke målgruppe du nævner.

Jeg har lidt af det samme i mindre målestok, og unge vil gerne indrette sig lækkert og anderledes men billigt, og de fleste af dem har hverken tid eller interesse i at bruge tid på at fixe gamle møbler.

Hvis du har nogle kontakter der kan sætte i stand for dig billigt, så der kommer nogle lækre lidt anderledes møbler ud af det, så tror jeg du kan finde en niche, som du nemt kan lave god PR på i de rette medier.

Et website og et evt. showroom vil så være det dét kræver i første omgang. Det behøver ikke være en webshop, da du kan starte med at have en bestiilingsformular...

God vind :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)