Så er jeg igang med at beskrive mit virksomhedskoncept - og den forbindelse dukker en gammel tanke op fra fortiden - måske var det smart at lave en SWOT analyse.
Og jo, jeg kan sagtens finde en masse eksempler på SWOT analyser - og at det står for stærke sider/svage sider - muligheder/trusler.
Men som jeg erindrer en SWOT analyse, så er der en masse underpunkter under de forskellige punkter - og det kunne være rart lige at få dem opfrisket, så man kommer hele vejen omkring.
Nogen, der har sådan en fidus liggende eller kender, som kender en.
Tak for det hurtige svar - men nej, det var ikke lige det, jeg ledte efter.
Det er mere en udvidet skabelon med en opsummering af de underpunkter, som kan være relevante, som foreksempel uddannelse, økonimiske forhold under stærke sider - og eventuelt mangel på samme under svage sider
Prøv at få fat på nogle af Ansoffs gamle strategi klassikere. Her er SWOT-analysen et fundamentalt element i planlægningen og jeg mener, at der er masser af detaljerede skabeloner at tage fat på.
Jeg vil anbefale Porters 5-Forces der beskriver de kræfter som påvirker ens position på markedet, samt PEST analysen (kan ikke huske opfinderen af denne - Måske Kottler) som beskriver OT delen i SWOT i mere detaljeret.