Hej. Jeg sidder lidt i et dilemma, jeg skal til at pris sætte mine varer, men jeg kan ikke lige hitte rede i de sukkerafgifter, jeg har styr på hvad de ligger i, men hvordan er det når man køber i EU.. Jeg tænker når man bestiller varer fra firmaet som privat person så skal man ikke betale sukker afgiften, men det må vel være det samme hvis man bestiller engros? Har jeg forstået det rigtigt at leverandøren i Holland allerede har betalt den, eller skal jeg betale den oveni, når mine varer kommer hjem? |
Thomas-Bach:Har jeg forstået det rigtigt at leverandøren i Holland allerede har betalt den, eller skal jeg betale den oveni, når mine varer kommer hjem?
Nej. Hvis du importerer en varer, som er omfattet af punktafgiftlovgivningen (som eksempelvis sukkerafgift) så skal du registreres som varemodtager hos SKAT og afregne sukkerafgift når du har fået varen hjem. (Alternativt kan du undlade at registrere dig og stille sikkerhed for hver forsendelse).
I forbindelse med prisfastættelsen skal du have beregnet, hvor meget sukker der er i det pågældende produkt. Det må stå på listen over ingredienser eller du kan få det oplyst hos din leverandør.
/Henrik