Findes, der en app, hjemmeside eller lignende, der kan fortælle mig, hvor langt jeg har til næste pagerank? Jeg har pt. en blog i PR2 og ved udemærket godt, at 3 ikke bare lige er noget man får foræret... Så derfor vil jeg gerne vide, om man et eller andet sted, kan se om man er tæt på?
(Jeg ved godt, at pagerank ikke er alt, men da jeg skriver sponsorerede indlæg og har en generel interesse for det, vil jeg alligevel gerne vide mere om det)
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!
Google opdaterer deres skala meget uregelmæssigt, så der er ingen der kan fortælle dig hvornår næste opdatering finder sted.
Dog vil jeg lige påpege at du også kan være nok så ligeglad med den skala, for den fortæller ikke noget om relevans og kun meget lidt om autoritet. Sørg i stedet for at fokusere på super godt indhold til dine brugere - og at få nogle meget relevante links :-)
Google opdaterer deres skala meget uregelmæssigt, så der er ingen der kan fortælle dig hvornår næste opdatering finder sted.
Dog vil jeg lige påpege at du også kan være nok så ligeglad med den skala, for den fortæller ikke noget om relevans og kun meget lidt om autoritet. Sørg i stedet for at fokusere på super godt indhold til dine brugere - og at få nogle meget relevante links :-)
1. Det ved jeg, pointen var om man kunne finde en form for "procces-bar" således at jeg kan se, ca. hvor meget jeg mangler?
2. Ved jeg udemærket godt, men det er nu engang det mine sponsorere og annoncørere går op i...
3. Forsøger skam at score et par gode links her og, der, men når man ikke har det store at tilbyde, går det også kune "stille og roligt"
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!
Det tætteste du kommer på en PR-lignende skala er nok "mozrank" benyttet af open siteexplorer. Du kan eventuelt downloade toolbaren fra SEOMOZ og se om du kan bruge det til noget. Det gode ved denne skala er, at den er at der er kommatal på således at du får et mere præcist billede af hvor du er. Skalaen tager dog ikke højde for Googles straffealgoritmer mv. Så det er begrænset hvor meget den ligner PR.
Og personligt kan jeg godt se en lighed med din "en gang i kvartalet"-tommelfingerregel, men ærlig talt synes jeg at trenden fortæller os at Google PR, meget simpelt bliver opdateret alt for uregelmæssigt, til at vi kan komme med et godt estimat.
Det tætteste du kommer på en PR-lignende skala er nok "mozrank" benyttet af open siteexplorer. Du kan eventuelt downloade toolbaren fra SEOMOZ og se om du kan bruge det til noget. Det gode ved denne skala er, at den er at der er kommatal på således at du får et mere præcist billede af hvor du er. Skalaen tager dog ikke højde for Googles straffealgoritmer mv. Så det er begrænset hvor meget den ligner PR.
Jo, men hvor ser man lige sin PR? Synes bare den skriver "PA 40" osv... Dog er det rart med de indgående links osv. :D
Husk også at Pagerank er eksponentielt stigende. Så vidt jeg husker med omkring 8,5 gange på trin.
Så for hvert trin du stiger skal du have 8,5 gange så meget linkjuice som du allerede har.
Så hvis du ser på f.eks. to domæner der har PR3 kan det ene have 8 gange så meget linkjuice som det andet, men de har stadig begge PR3, hvis den ene ligger helt i bunden og den anden ligger i toppen, lige inden den får 4.