Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refresh

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:59
Jeg tror nærmere at amino.dk skal sættes til at redirecte til www.amino.dk, i stedet for at begge viser indholdet. Generelt og rent søgemaskinemæssigt er det vist mere fornuftigt.

Er det noget der kunne blive smidt på todo-listen Martin?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:05
Tjaa, jeg vil tro der er en mening med det, men det vil jeg da undersøge.

Dbh Martin
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 22:14
Ah.. Må være DNS der er sat til at amino.dk åbner www.amino.dk i en frame.
Hvis blot CNAME sættes til *.amino.dk og den anden record slettes burde det problem være løst.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:21
Er da ingen grund til at redirecte amino.dk til www.amino.dk

I IIS under "Advanced Web Site Identification" skal der blot indsættes amino.dk samt www.amino.dk under samme domæne.

Det er ingen direkte nødvendighed nej, men det er mest hensigtsmæssigt skulle jeg mene, specielt hvad angår søgemaskineoptimering. Hvis siden fungerer som aktiv på både amino.dk og www.amino.dk, så vil du få links til begge sider, i stedet for kun til den ene.

De fleste (inkl. mig selv) gør det på den måde du nævner det på, men det er i hvert fald min opfattelse at det med søgemaskinemæssige øjne er bedst at have alle dine links rettet mod præcis samme navn - men Mikkel ville nok være den rigtige til at (af)bekræfte det.

Som det er nu, virker det som domænet er oprettet 2 gange i IIS til hver sin mappe.
www.amino.dk med forummet og amino.dk med en default framefil der includer www.amino.dk

amino.dk ryger over speednames'' server der laver framen, ikke samme server som www.amino.dk
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 22:27
amino.dk ryger over speednames' server der laver framen, ikke samme server som www.amino.dk 

Jep.. også derfor jeg slettede mit indlæg og skrev et nyt, men du var for hurtig. ;-)

Tror alle hoteller sætter deres domæner op så de lytter på domæne.dk og www.domæne.dk (inkl. jeg selv).
Kan ikke se hvilket problem det skulle give mht. søgemaskiner, hvis folk KUN linker til det ene. Eks. www.amino.dk
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:36
Ah ok, sorry, jeg fik lige fat i det gamle indlæg :)

Det tror jeg du har ret i at de fleste gør, men der findes folk der f.eks. copy/paster linket fra browserens addressefelt, og de vil i tilfælde af at de kom ind uden www, så også linke der til, og dermed burde det set med mine øjne kunne påvirke siden i forbindelse med søgemaskiner.

Det er helt sikkert ingen skandale om man gør det på den ene eller den anden måde, jeg mener som sagt blot at det er det mest hensigtsmæssige hvis man virkelig vil fokusere på søgemaskineoptimering.

Ja, framesiden er vel heller ikke brugbar til noget i forbindelse med søgemaskiner, hvis folk linker direkte til den.
Tilmeldt 27. Mar 05
Skrevet kl. 22:41
Det tror jeg du har ret i at de fleste gør, men der findes folk der f.eks. copy/paster linket fra browserens addressefelt, og de vil i tilfælde af at de kom ind uden www, så også linke der til, og dermed burde det set med mine øjne kunne påvirke siden i forbindelse med søgemaskiner

Det har du nok ret i - hvis nogen linker til amino.dk og andre til www.amino.dk vil det ikke give det samme. Så må folk lære blot at linke til http://domæne.dk - hvad skal vi med www? Heh

Ja, framesiden er vel heller ikke brugbar til noget i forbindelse med søgemaskiner, hvis folk linker direkte til den.

Det er jo det, er i øvrigt i mod frames, men er måske bare mig. ;-)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:49
hvad skal vi med www? Heh

Amerikanerne tænkte sig vist ikke for meget om ;)

Det er jo det, er i øvrigt i mod frames, men er måske bare mig. ;-)

Det er jeg generelt heller ikke, specielt pga. problemerne med at deeplinke samt ting som det opdateringsproblem der omtales her i tråden.
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)