Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg købe efter jeg er erklæret personlig konkurs men inden gældssanering?

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

- Hvis der er kunder der mangler at få penge, eller har noget i klemme, skal de da ihvertfald have deres først, inden man selv går ud og køber ind på den måde.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 16:28

Læs mit første indlæg..
Også læs det hele igennem efter, også se at jeg skriver jeg ved det fra familie som har prøvet det.

Også fraråde jeg bare at bruge penge på en advokat?

Har ikke sagt hun bare skal styrte ud og købe en bil - har jeg?

Sku mene jeg skrev at hun/de burde ku få lov, men at de slukke spørge banken.

Så vidt jeg husker.. er på mobilen, så orker ikke at finde eksempler :)

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christoffer

Du har familie, der er gået konkurs - men har du familie, der har fået gældssanering. Konkurs og gældssanering er to helt forskellige ting. Konkurs betyder bare, at du skylder en masse penge, som du ikke kan betale, mens en gældssanering handler om at betale en aftalt del af gælden (og det aftales i skifteretten), og derefter være helt gældfri.

@trådstarter: Prøv at bruge lidt tid på at gå forbi din lokale advokatvagt - det er gratis, og så får du et råd, du kan stole på.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 18:21

Hun skriver hun er erklæret personlig konkurs inden gældsanering.. så svarede jeg som jeg gjorde jo :) om tråd starter vælger at læse og lytte på ideer, ikke råd, men ideer fra samtlige herinde, det jo ikke kun mig der ikke står advokat i panden på, er hendes valg, og mine råd og muligheder var jo gratis, lige som dit :) så.. det vel fint nok?

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Ved en gældssanering skal der laves et budget for din families leveomkostninger og det skal holdes på et lavt niveau:

Derudover skal man i budgettet opfylde et princip om at minimere udgifterne. Kan faste udgifter til for eksempel en bil nedbringes, uden at der sker forringelser af indtjeningsmulighederne, bør dette ske. Såfremt udgifterne til benzin på egen bil er de samme som til for eksempel bus- eller togkort, er der stadig en risiko for, at bilen kan gå i stykker og skal på værksted. Dette vil i givet fald medføre uforudsete udgifter, der hurtigt kan vælte budgettet, og den slags risikomomenter skal minimeres.

Af det kan man udlede, at hvis man kan argumentere for at det er billigere at have en bil end at bruge offentlig transport, så er det ok - men det er i den lave ende af bilimponatorskalaen.

Du har muligvis fundet denne side som giver et godt overblik i tankegangen fra det offentliges side i forbindelse med gældssanering: http://www.startvaekst.dk/earlywarning.dk/gaeldssanering

Omvendt kunne man forestille sig en situation hvor man fik en lille bil foræret eller fik lov at låne en bil af noget familie - blot til inspiration...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19

Tambou.dk:
Omvendt kunne man forestille sig en situation hvor man fik en lille bil foræret eller fik lov at låne en bil af noget familie - blot til inspiration...
Fint nok indlæg Tambou - bare inspirationen ikke misopfattes som oplæg til at man for lidt penge fra madrassen køber en bil som man så siger man låner eller har fået foræret af mor - for at undgå at betale sine kreditorer med de samme penge, kreditorer som jo generelt oftest er ret så meget de uskyldige som rammes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:47

Banken er IKKE til nogen hjælp hvis man går konkurs - de SKAL have så meget som muligt hjem igen.

Hvis man melder ud at man vil søge gældssanering, så vinker de fravel til mange penge, i forhold til at de selv kunne lave en aftale med dig.

Banken = No Go

Lidt revisorhjælp er at anbefale - men mon ikke den har været der i forbindelse med konkursen?

Advokat - ikke medmindre at der er yderligere tvist om noget

Få en økonomirådgiver med i spillet vedr. gældssaneringen - de koster ikke alverden - og kender reglerne.

Køretøj til arbejde - maks 6500 kr mener jeg det er.

At man efter en gældssanering - selv om man er i gang med afdrag - "finder" råd til en dyrere bil, må man gerne. Så snart gældssaneringen "er afsagt", er man lidt fri igen - bare man betaler sine afdrag.

Jeg skal selv i gang med at søge min gældssanering, og har fundet meget viden på internettet. Jeg kan læse her at " mange mener at" osv. Der ER vigtigt at sætte sig ind i tingene, og brug dog de par tusinde på en rådgiver - det giver også lidt fred at have dem på sidelinien...

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:50

Forresten - til indlægget over mit.

Hvis man virkelig har brug for en bil for at bibeholder sit arbejde, og ikke vil "nøjes" med en til 6500 ( som HELT sikkert bliver dyr i reperationer ), så er løsningen at "låne" en bil. For banken tager ALT...

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:53

Hej

Jeg har selv lige for to år siden været igennem samme proces, og som jeg kan forstå så er ansøgningen om gældsernering startet det betyder de kigger på alt men med fornuft, der er intet der er sort eller hvidt . men du skal dælme have dine argumenter på plads for at købe en bil..... eks. at det er en absolut nødvendighed for at få arbejde... det der sker når skifteretten tildeler din sag en advokat til at bearbejde din gældsernering er at de går alt igennem og kigger på hvad du har af økonomisk råderum til at betale tilbage. der ud fra ligger de et buget hvor du har en absolut min. indkomst til dig selv pr. mdr. ( så du betaler så meget af som muligt) hvis du har en for dyr bil beder de dig sælge den og tage bussen osv.... det er ikke sjovt eller nemt men det gør under de nye regler med lempelige vilkår at du kan være fri efter 3 år. istedet for de 5 år som det var tidligere. du skal tænke på at du viser god vilje ved at ville give pengene til dine kreditore frem for selv at bruge dem.

når det så er sagt så kan du ringe til din advokat der behandler din sag ved skifteretten og spørger til råds der, vær ydmyg og hav argumenterne iorden. de er flinke til at forklare og er ofte private advokater hyret af skifteretten til at køre sagen.

ingenmandsland eksistere ikke... alle kumuner har juridisk rådgivning engang i ugen... i århus er det om torsdagen hvor du kan modtage gratis rådgivning. der ud over har jeg oplevet da min sag var meget stor og kompliseret at er du ydmyg, flink og åben så kan du ringe til de fleste mindre advokat firmaer og stille et par spørgsmål uden de skal have noget for det. vær åben og ærlig... mennesker vil gerne hjælpe hindanen genereelt.

sidat men ikke mindst så findes der firmaer der hjælper folk under gældsernering.... så når din gæld er opnået gennem virksomhed og ikke gennem personligt forbrug kan de også låne dig penge til at afhandle din gældsernering så du betaler det samlede beløb du skulle betale over 3 år ud på engang og så ender ud med et alm lån hos dem... dette kan jeg oplyse om i en privat besked .

håber svarene kunne bruges ellers må du gerne skrive... det er ikke nemt når man er presset på den måde .

held og lykke ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41

Tambou.dk:
Fint nok indlæg Tambou - bare inspirationen ikke misopfattes som oplæg til at man for lidt penge fra madrassen køber en bil som man så siger man låner eller har fået foræret af mor - for at undgå at betale sine kreditorer med de samme penge, kreditorer som jo generelt oftest er ret så meget de uskyldige som rammes

vh

Hvis man har noget i madrassen, der har værdi, skal det selvfølgelig frem i lyset. Min melding gik på at man ikke skal være bleg for at trække på sit netværk. Det er svært at stå alene i en situation som trådstarterens.
Side 4 ud af 7 (61 indlæg)