Kære Aminoer, Jeg er kommet i en situation hvor jeg har brug for lidt juridisk hjælp/bistand, da jeg for et par mdr. siden, indgik et samarbejde med et eksternt telemarketing-bureau, som nu er løbet fra kontrakten. Situationen er den, at telemarketing-bureauet, i utide og længe før kontraktens udløb, har afviklet vores samarbejde. - Dette skyldes at de ikke kunne få lov til at sælge et produkt, som ikke er beskrevet i kontrakten mellem os, men som vi lavede en test på. Og da de begyndte at love kunderne alt for meget, om ting som vi ikke kunne leve op til, i hvert fald ikke til den aftalte pris, sagde jeg at de ikke skulle sælge det produkt længere. Det ville de ikke være med til og afviklede samarbejdet. Kan man gøre det, selvom kontrakten løber til feb. 2013? En anden ting er, at jeg straks efter afviklingen af samarbejdet beder telemarketing-bureauet om, at sende mig lydfilerne på alle de salg de har lavet, bare for at kunne rydde lidt op i det arbejde/rod de har lavet for mig. - Dem vil de på ingen måde sende mig, selvom det er beskrevet i kontrakten mellem os. ( udsnit fra kontrakten - WFA skal efter forespørgsel kunne modtage ”båndede” samtaler, som ligger til grund for salg til en given kunde. ) - Er det ikke bare endnu et kontraktbrud? Nu her et par uger senere, er de selv begyndt at lave og sælge nogen af de produkter de skulle sælge for mig, som et underfirma til telemarketingbureauet. Det er her jeg begynder at undre mig. Må de det, og kan jeg evt. søge erstatning for økonomisk tab? Jeg vil blive utrolig glad hvis der er nogen der vil kigge på sagen, hvis der overhovedet er en sag?! Jeg sender jeg med glæde kontrakt, e-mail korrespondance mm i en PM. På forhånd tak! Peter W |
Jeg ville ofre at spørge en advokat, få en pris når du forklarer hovedspørgsmålet. Jeg tror ikke den kan klares gratis. Om den nye vare og uenigheden om den kan være grund til at de trækker sig er juridisk gyldig vil afhænge af kontrakt og omstændighederne. De vil måske hævde noget helt andet, og hvad det kan være vil være gæt?
Resten er også kompliceret, måtte der optages, og gælder kravet efter ophørt samarbejde
Du kan jo hænge på her et par dage, men du fremskynder måske hvis du skriver lidt om at du kan betale en jurist for at gennemgå det.
Venlig hilsen en IKKE jurist