Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige måde

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Hvad gør man når man vil sælge et produkt, som skal sendes via email?
Min tanke var at oprette en hjemmeside med et automatisk betalingssytem. Når mine kunder har betalt et engangbeløb, skal de automatisk få tilsendt de informationer, som de vil have, (og har betalt for)

Hvordan bygger man sådan noget op? Behøver det at være med en webshop, når det kun er informationer jeg sælger? Jeg har luret herinde, et stykke tid. Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg får det RIGTIGT op at køre. På en stabil og sikker måde! Mit budget er ikke særlig stort, men jeg har et unikt produkt, som jeg ved at mange vil betale for.

NEJ, jeg vil ikke låne mig til en hamrende dyr løsning, hvor jeg køber meget mere, end jeg har brug for.

Jeg har ikke en hjemmeside. Jeg har jo ikke haft brug for den endnu. Jeg har selvføgelig også tænkt mig, at tjene lidt ekstra på reklamer, men det skal ikke være hovedforretningen. Jeg har afsat 10.000 til reklamer. Jeg regner også med at kunne sælge mit produkt på ebay. Men hvordan gør man, når folk skal have sendt varen som en email?

Hvordan ville I bygge det op?

HJÆLP!                                                    Og mange tak på forhånd.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 17:52
Hej

Det enkelteste er en simpel hjemmeside,med beskrivelse af produktet,dine firmadata:

cvr adresse mv.

Bankforbindelse. Når kunden har overført pengende,kan du sende produktet via email.

Er det f.eks flere produkter kunne en webshop komme på tale.

Det typiske er et link der bliver aktivt,når kunden har betalt med dankort.

Held og lykke

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 18:10
Tjaaa... Noget i den retning havde jeg også tænkt mig, men ingen gode råd til hvor jeg bør oprette en hjemmeside? Dandomain? Hvordan man sælger produktet på ebay ect....

Jeg tager det her meget seriøst, da jeg ved at mange vil købe produktet. Jeg ville selv have betalt for det.

Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:11
Som jeg ser det, er der en væsentlig problemstilling i at sende varer (information) via email.

Forløbet op til selve betalingen er rimelig simpel. En webshop eller hvad det nu er findes der masser af. Det er bare at vælge.

Problemet kommer i hvordan man sikrer varemodtagelsen og hvordan man sikrer andre ikke "opsnapper" varen.

nu ved jeg ikke hvor følsomme og unikke oplysninger det drejer sig om, så derfor er det svært at sige præcis hvad der skal til, men jeg vil lige nævne et par scenarier, hvor kunden eller du kan komme i problemer.

Varen sendes, men når aldrig frem. F.eks. fordi kundens emailinboks er fyldt eller anden grund. mailserveren er nede...
Varen sendes og modtages, men kunden påstår at den ikke er modtaget. Eftersom der ikke er kvitteret for modtagelsen, hvad så?
Varen sende til forkert emailadresse.. Er oplysningerne så følsomme, at det er katastrofalt, eller gensender man bare oplysninger?
Varen sendes i klar tekst, og der sidder en og "lytter med". Skal forsendelsen krypteres? Og i givet fald hvordan?

Oversæt scenarierne til almindelig pakkepost hvis det gør det lettere, for princippet er det samme.

Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 18:24
Hvor du skal oprette din hjemmeside osv. afhænger af forventet antal besøgende og ønsket niveau af service.

Groft sagt får man hvad man betaler for.

Når du spørger efter det RIGTIGE, så kommer det an på dine konkrete behov.

Mener du rigtigt ift. dig og din økonomi, eller den rigtige ift. den teoretisk RIGTIGE måde at gøre sådan noget på?

Jeg ville tænke lidt over hvad du forventer det system skal kunne. Ikke så meget teknisk, men hvilke forretningsgange det skal kunne understøtte.

Dernæst skal du sætte dig en ide om hvad sådan noget koster.

Sammenlign pris med tøj. Et skræddersyet jakkesæt sidder smadder godt, men er hundedyrt, mens et off-the-rack sæt også kan være pænt, og de fleste synes de får mere får pengene.

Så den rigtige løsning kan være dne rigtige økonomiske løsning, eller den "fede" løsning, som så koster noget mere oftest.

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 18:24
Ja, de problemer har jeg også tænk på. Derfor burde jeg måske lave det som en klub, hvor mine kunder så er medlemmer der kun har adgang til MEMBERS AREA, fordi de har betalt for medlemskabet?

I M-A kan de så læse informationerne. Men hvem kan lave sådan en hjemmeside? Den skal jo ikke have en masse funktioner, bare være flot og effektiv. Så der må vel være nogen der kan gøre det billigt. MED sikker betaling selvfølgelig.

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 18:38
Okey. Tag f.eks www.scor.dk

De har jo en funktion, så kun medlemmer der har betalt på forhånd, kan "nyde" godt af alt det, som standard-brugerne ikke kan.

Hvem kan lave en enkel hjemmeside med den denne funktion?

Der ville i mit tilfælde være tale om et membership for life. Hjemmesiden ville selvfølgelig blive opdateret, med tiden.

Mit Salgsmotto er: Betal kun en gang, og aldrig mere. Heller ikke for opdateringerne!!! Altså flere nyttige informationer...

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:02
Dato: 21-06-2007 18:38:26
Forfatter: massemand
Okey. Tag f.eks www.scor.dk

De har jo en funktion, så kun medlemmer der har betalt på forhånd, kan ''nyde'' godt af alt det, som standard-brugerne ikke kan.

Hvem kan lave en enkel hjemmeside med den denne funktion?

Der ville i mit tilfælde være tale om et membership for life. Hjemmesiden ville selvfølgelig blive opdateret, med tiden.

Mit Salgsmotto er: Betal kun en gang, og aldrig mere. Heller ikke for opdateringerne!!! Altså flere nyttige informationer...

Overvej dog om dette er en god idé, altså det motto: Betal kun en gang, og aldrig mere. Umiddelbart kunne du jo få problemer med at få det hele til at løbe rundt, og jeg tror på du ville få flere brugere hvis du fx. afregnede pr. måned. Personligt syntes jeg at der skulle være noget at få efter, hvis man fx skulle give 300,- for at få adgang til en hjemmeside. Jeg tror dog at jeg ville have nemmere ved at fx give 25 kr. pr måned., og syntes jeg om dette kunne det være jeg forlængte abonnement med 12 måneder.

// Jesper Skov

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 20:38
NEJ!!! Jeg vil jo netop ikke afkassere mine kunder i al evighed....
Det er der nok der gør i forvejen.

Et produkt som man kan bruge så meget, og så længe man vil. Og man har kun betalt for det en gang!!!

Og det er langt billigere, end hvis man køber et tilsvarende produkt som man skal betale for igen og igen.

Det ville svare til at man betalte for f.eks tre DVD film, men kunne downloade alle de film man ville... FOR LIFE!!! LOVLIGT... Kender ikke andre der tilbyder noget lignede på netttet. Netop DERFOR er jeg overbevist om konceptet.

Tilmeldt 9. Apr 07
Skrevet kl. 23:55
Ok, men der hvor jeg lidt ser et problem, er at du efterspørger noget billigt, men det lyder ikke til du selv helt ved hvad du vil have. Jo du ved du vil have noget sikker betaling, men som sagt er det nærmest en hyldevare som du kan få alle steder fra. Det kan du sikkert godt få en meget fast pris på.

Mht billigt, så er det jo hvordan man tolker det. Er 500.000,- billigt for en splinter ny Ferrari?

Mener du billigt som i ikke så mange penge, eller billigt som i meget for pengene.

Jeg kan godt forstå du ikke vil ud med dit koncept, men hvis det var mig som skulle byde ind på opgaven, ville jeg have en meget lang liste af spørgsmål, som skulle besvares inden jeg overhovedet ville begynde at tænke på pris.

F.eks. virker det som om du tager det for givet at afsendelse og modtagelse er en formalitet. Du taler meget om betalingen, men det er jo kun en lille del af selve handlen.

Men det du taler om - et members only area er relativt enkelt at lave. De fleste velfungererende cms systemer, har domæner eller hvad det hedder i det pågældende system, hvor folk kan logge på. De bliver så verificeret op mod en given database, som i dit tilfælde er en kundedatabase, som kunne være navision eller hvad du nu bruger, der holder styr på om folk har betalt eller ej osv.

Princippet er helt almindelig sikkerhed - Det er der ikke noget odiøst i. betalingsdelen er også rimelig standard, men skal tilpasses dit produkt. Og til sidst. Forsendelse - levering - hvor god en service vil du give folk.. Bare det aller mest nødvendige, eller mere end hvad folk forventer..

Jeg mener betalingsdelen på en hjemmeside koster normalt 3.000-10.000,- .

Og den simpleste løsning for resten ville du nok kunne få strikket sammen for samme beløb hvis du finder en som vil påtage sig opgaven. Til de penge mener jeg dog at du fraskriver dig en masse ting. Ikke funktionalitet nødvendigvis, men en masse ting som jeg ville mene er væsentlige, men jeg ikke er sikker på du synes..?

Det gælder sådan noget som udvidelses muligheder. Har du overvejet hvis dit system bliver stort hvad du så vil gøre? Skal man kunne bygge videre på det, eller skal man bare lave noget nyt. I hvor høj grad vil du selv vedligeholde det, og i hvor høj grad kan du?

Grunden til jeg lidt siger det på den måde, er fordi du stilte spørgsmål til hvordan man sælger på ebay. Min pointe må til slut lidt være, at hvis du ikke ved det, så ville jeg alliere mig med nogle som er gode, og som ikke bare var billige. Jeg mener ikke pris er en kvalitetsfaktor overhovedet, men jeg ville gå mere op i samarbejdspartneres kompetancer - hvem du føler du får noget ud af, i stedet på kun at tale om pris. Tag nogle møder med nogle - se hvad de kommer med af input, og forvent at skulle fortælle en masse om hvad du vil. Ellers ender du med hvad udviklerne tror du vil have i stedet for hvad du skal bruge..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)