Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Economic - kræver jeg for meget ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bruger econimic og er faktisk ret tilfreds og dog fordi det tager mig en krig at skrive faktura

Kunden bestiller hos mig og jeg skriver ned på papir eller i et word dok hvor alle vare nr står så jeg kun skal skrive antal. Kunden har også dette dok og kan selv udfylde det og sende via mail

Når jeg så skal sende en faktura skal jeg for hver vare nr taste antal og det synes jeg tager for lang tid f.eks

pf040-a ,tryk tab, tryk tap, antal,enter

pf060-b ,tryk tab, tryk tap, antal,enter

osv.

Findes der ikke en løsning eller en excel fil man kan skrive i så man kun skal skrive antal i stedet for hele vare nr så når kunden ringer og siger jeg skal ha 5 af 40,50,60,70 alle A til E så skal jeg udføre oven stående handling 20 gange i stedet for bare at skrive 5 i 20 felter

findes der måske noget til min HP hvor man kan logge ind og så have alle vare nr fremme på en lang side og der kan man skrive antal

Fandt der her billede der måske kan vise hvad jeg mener

http://manager.wpamobile.com/WEBSERVICE/images/assets/Image/da/Produkter/danish_items_screen.jpg

tager man de 3 første felter

vare nr..... beskrivelse...antal

Det er alt jeg skal ha og kan man så bare skrive løs i antal i en fart og trykke gem og så konvertere til econimic så er der sparet 80% af tiden man bruger

Det skal ikke virke som en webshop hvor man skal klikke ind på vare men bare være en liste hvor man kan påføre tal

Dette skal så virke sammen med economic så når man gennem ordren kan man trække fakturaen derfra

Jeg håber det er forståligt da det er svært at forklare på skrift hvad jeg mener ellers uddyber jeg gerne

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:11

Hej uheldig,

Du har ikke lagermodulet kan jeg fornemme - men det skulle du nok se på her;

http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/moduler/lagerstyring

Og heri må du kunne oprette alle dine varenr. og når du så fakturerer ja så vælger du det/de varenr. som der skal leveres og i din faktura taster du ud for hver vare nr. antal og vupti så har du total pris pr. vare nr. og samlet fakturapris - oveni dette vil du få en gevinst nemlig at du nu kan debitorstyre idet din faktura er oprettet på din kunde Debitor og udlignes først når den er betalt!

Er det funktioner du kender til?

Er det funktioner du har pt.?

Selv arbejder jeg med WinFinans et FREEWARE program og det kan man altså heri UDEN at tilkøbe et lagermodul!!

Hvis du vil høre mere derom så skriv til mig!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:11

Hvis du mangler en skabelon til faktura i Excel, så er du velkommen til at sende mig en PM med din e-mailadresse.

Så sender jeg den til dig uden beregning.

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:21

Hej,

Hvis du bruger e-conomic, og du behøver ikke lagermodulet for at oprette varer. Så kan du en gang for alle oprette alle dine varer eller uploade dem fra excel.

så kan du kalde dine varer 10 20 30 40 50  eller hvad du nu vil og så i teksten skrive beskrivelsen af varen.

Og så overvej at taste dine ordre med det samme i e-conomic istedet for først i word, men tast det som en ordre i e-conomic med det samme

håber det giver lidt svar på dine spørgsmål. Tror sagtens e-conomic kan klare dine opgaver.

Mvh Lars

Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:01

Hej alle sammen

Jeg tror ikke jeg har forklaret mig godt nok

Jeg har alle mine vare kodet ind i e-conomic med alt hvad der tilhøre

I stedet for at skrive min ordre i et word dok ville jeg hellere skrive det i i noget andet hvis det kunne oploades til econimic og data fra det kunne skabe en faktura. Det er ikke muligt at skrive det i e-conomic med det samme da det tager for lang tid

Hvordan går man det via en wefshop den kan jo selv lave fakturaen afh. hvad kunden køber

Jeg vil spare tid ved kun at skulle udfylde antal

VARE NR Beskrivelse Antal Pris kr Knap til gem
PL140-A Vare lille rød 1,00 10 GEM
PL140-B Vare lille blå 2,00 20 GEM
PL140-C Vare lille sort 3,00 30 GEM
PL141-A Vare stor rød 4,00 80 GEM
PL141-B Vare stor blå 5,00 100 GEM
PL141-C Vare stor sort 6,00 120 GEM

Total
21,00 360 GEM

Det her er en lille ting men jeg hader virkelig at bruge tid på unødige ting og jeg føler det er spild af tid at sidde og skulle taste et vare nr afgangen

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 12:05

brug billys billing

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 12:46

Hej Uheldig

Vi laver integrationsløsninger til e-conomic og vi har et ordremodul som jeg tror kan afhjælpe dit problem.

Her kan man scanne eller taste varen/varenummer og samtig sætte en fast funktion så der på hver varelinje ordres 5, 10 eller 15 stk.

Ordren sendes til e-conomic enten som ordre eller igangværende faktura.

Vi har også en funktion med gentagende ordre som dannes igen og igen - sendes til e-conomic efter samme model.

Du kan enten sende en mail til mig på php@scan-soft.com eller ring 2811 4220 eller du kan læse mere på vores hjemmesidewww.scan-soft.com

Du er også velkommen til at ringe for en generel snak om løsningen til dig.

Håber det hjælper dig lidt videre.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:44

Hej uheldig,

uheldig:
Jeg vil spare tid ved kun at skulle udfylde antal

Jammen det kan du da gøre i WinFinans og så med en FREEWARE version du udskriver din faktura i sytemet og får dine vare nr. fra dit lager modul der er med i WinFinans.

Forstår ikke at du er nød til at køre over word hvorfor det?

I WinFinans taster du som tidliger enævnt faktura og vare nr. samt antal !

Vil du vide mere så skriv og jeg kan godt trække dig igang med det!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)