Hej Amino´er Jeg har et stigende behov for at indsætte tekst i billeder. Når nu Photoshop er så elendig til at klare denne opgave, kan man så åbne billedefilen i et andet program og så indsætte teksten her?? Og i så fald hvilket program er bedst til formålet?? Hilsen Morten |
Tekst i billeder
|
|
Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon
Hej Jon Problemet er at når jeg fx har et baggrundsbillede og skal indsætte noget tekst (forklarende tekst, en overskrift eller andet) så bliver teksten meget "udtværet" dvs. ikke særlig rene linier - og den er ofte svær at læse. Jeg savner en funktion hvor man "bare" kan indsætte tekst med samme formatering og udseende som hvis det blev skrevet i Word. Har du en ide til hvordan det kan gøres så må du meget gerne give besked. Hilsen Morten |
Hej hulahop Hvis du har et link eller en tutorial til hvor jeg kan lære mere om det så hører jeg meget gerne fra dig. Det ville være en stor hjælp! Hilsen Morten |
|
Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon
Det er noget som er slået til som default i Photoshop. Du kan justere på den ved at vælge imellem: None, Sharp, Crisp, Strong, Smooth i tekst-paletten. I CS2 (hvis du bruger tekstmenuen i topmenuen), ligger det som option 4 fra venstre (efter der hvor du vælger punktstørrelsen). Hvis du vælger None, så kan du simpelthen ikke få teksten skarpere - du kan se hvert eneste punkt som teksten består af. |
Hej WideEyes Du skal vælge None som den indstilling som benytter på dine billeder. Så vil teksten komme til at se skarp ud. Se eks her: http://www.photoshopessentials.com/photoshop-text/photoshop-text-options-bar.php her kommer de med en beskrivelse af hvordan du ændre det. Hilsen Lars Roed |
”Du skal vælge None” Nej, helt så enkelt er det ikke. None er bedst til skrifter, som er beregnet til at læse på en skærm, f.eks Verdana. De andre 4 valgmuligheder er beregnet til at få andre skrifter til at stå så let læselige som muligt. Der er ingen regler, man må eksperimentere sig frem. mvh. Bo Jensen Butik Go’aften Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil. |
Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!