Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekst i billeder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

Jeg har et stigende behov for at indsætte tekst i billeder. Når nu Photoshop er så elendig til at klare denne opgave, kan man så åbne billedefilen i et andet program og så indsætte teksten her?? Og i så fald hvilket program er bedst til formålet??

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:01
Hvad er det helt konkret dit problem med Photoshop er?

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:06
Photoshop kan udemaerke klare opgaven, hvis du saetter dig ind i det ellers kan du bruge Illustrator, hvor du bare laegger teksten som sit eget lag i Photoshop bagefter.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:11
Hej Jon

Problemet er at når jeg fx har et baggrundsbillede og skal indsætte noget tekst (forklarende tekst, en overskrift eller andet) så bliver teksten meget "udtværet" dvs. ikke særlig rene linier - og den er ofte svær at læse.

Jeg savner en funktion hvor man "bare" kan indsætte tekst med samme formatering og udseende som hvis det blev skrevet i Word.

Har du en ide til hvordan det kan gøres så må du meget gerne give besked.

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:13
Dato: 21-06-2007 11:05:47 Forfatter: Hulahoppigen Photoshop kan udemaerke klare opgaven, hvis du saetter dig ind i det ellers kan du bruge Illustrator, hvor du bare laegger teksten som sit eget lag i Photoshop bagefter.

Hej hulahop

Hvis du har et link eller en tutorial til hvor jeg kan lære mere om det så hører jeg meget gerne fra dig. Det ville være en stor hjælp!

Hilsen Morten

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 11:18
Du skal lave teksten om til grafik, for at undgå uldne kanter. Layer menu, type og derefter conver to shape.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:10
  Morten, dit problem skyldes at du har for høj antialisering på teksten.
Det er noget som er slået til som default i Photoshop.

Du kan justere på den ved at vælge imellem: None, Sharp, Crisp, Strong, Smooth i tekst-paletten.
I CS2 (hvis du bruger tekstmenuen i topmenuen), ligger det som option 4 fra venstre (efter der hvor du vælger punktstørrelsen).

Hvis du vælger None, så kan du simpelthen ikke få teksten skarpere - du kan se hvert eneste punkt som teksten består af.

Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:50
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 23:14

”Du skal vælge None”

Nej, helt så enkelt er det ikke. None er bedst til skrifter, som er beregnet til at læse på en skærm, f.eks Verdana. De andre 4 valgmuligheder er beregnet til at få andre skrifter til at stå så let læselige som muligt. Der er ingen regler, man må eksperimentere sig frem.

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Nyt spil for voksne: www.iSceneSat6.dk – specialbutik med alt til erotiske rollespil.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:19
Ellers kan jeg anbefale Brian Rasmussen, Workflow. Han er også Amino - og udbyder vistnok kurser i Photoshop.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)