Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør i EU kræver kopi af pas for at handle med mig? er det i orden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Nixi.dk Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Jeg har en webshop hvor jeg sælger tøj og sko til kvinder. jeg handler med en masse forskellige leverandører (indenfor EU), samarbejdet fungerer helt fint..

Jeg har fundet en ny leverandør som jeg gerne vil handle med (også indenfor EU). Men denne leverandør kræver altså kopi af mit pas for at jeg kan slippe for at betale moms.

Det synes lyder vildt underligt. ALLE andre leverandøre jeg tidligere har handlet med har ALDRIG bedt om kopi af mit pas.. Det har altid været nok med moms/SE-nummer..

Spørgsmålet til jer er  om det normalt/ok at en leverandør kræve sådan noget?

har i oplevet det samme??

Hilsen Heba

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder meget underligt, har i hvert fald ikke selv hørt om det før..

Måske de bare er meget påpasselige? Men jeg ville nok lave lidt hurtig research omkring denne leverandør først, hvis jeg var i dine sko.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 22:50

Hmm det lyder mærkeligt, der står jo ikke noget om din virksomhed i dit pas. Normal forlanger de et registreringsbevis , eller så slå de selv virksomhedens cvr nr op på EU's hjemmeside, Pas på med at vise dit pas , det kan sikkert misbruges

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 22:52

Jeg har ikke oplevet dette fra andre end bookmakere og andre virksomheder som kan kræve bevis for vedkommendes alder.

Ved en almindelig transaktion lyder det mærkeligt. Jeg havde nok ikke fulgt trop.

Tilmeldt 22. May 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 23:02

Om det er underlige ved jeg ikke, men hvis det er en leverandør du virkelig gerne vil handle med, må du jo vise god vilje, og sende dem en kopi af dit pas .

Men jeg vil aldrig sende dem alle oplysninger på passet!

Nu har jeg ikke lige mit pas ved min side, men såsom cpr. nr, pas. nr streg det over - er der andre personlige oplysninger så streg dem også! de kan jo altid be om at få mere af vide!

Mvh.

M.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 23:04

Jeg synes også det lyder underligt. Hvis du ville købe der kunne bruges til at lave bomber af kunne jeg måske godt forstå det. Jeg vil mene at oplysningerne i passet kan misbruges, så jeg ville også være særdeles påpasselig. Jeg er aldrig selv stødt på det. For det meste er de bare interesseret i et CVR nummer og hvis de er forsigtige også udskrift fra Erhvervs og Selskabsstyrelsen som de andre skriver.

Fra Valby
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Nixi.dk Skrevet kl. 23:29

mange tak for jeres svar :) Tænkte nok at det ikke var helt normalt at bede om sådan noget..

leverandøren bad faktisk om kopi hvor man kunne se både pasnummer, billede og underskrift.

da jeg så stillede mig uforstående overfor at de bad om så personlige oplysninger, og mindede dem om at jeg handler på vegne af mit firma, og ikke som privatperson.. og sagde at det så burde være nok med informationer omkring mit firma (cvr nummer osv)- der gik de nærmest i panik.. de kunne ikke rigtig forklare hvad de helt præcist skulle bruge disse informationer til.. 

jeg har forsøgt at google firmaet, men jeg kan ikke rigtig finde noget om det.. det nok bedst ikke at handle med dem..

tak for jeres svar og fortsat god aften :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)