Jeg ejer Internetportalen Traicosport.com. Lige nu er jeg i gang med at finde sponsorer til hjemmesidens funktioner/moduler. Det skal være ligesom, når man ser vejret på TV2."Vejret er sponseret af..." Selvom der så småt er begyndt at være nogle kontakter, så er der endnu ikke kommet endelig aftaler på plads. Er det almindeligt, at det er så svært at finde sponsorer til et projekt? Er det fordi hjemmesiden stadig er i opstartsfasen, og de næsten ville komme af sig selv, hvis sidevisningerne lå på en million om måneden? Mit spørgsmål er derfor: Er der nogle af jer, som har erfaring med at skaffe sponsorer til Internetværktøjer/moduler? På forhånd tak for hjælpen |
Hej Kenneth
Det er jo i virkeligheden bannerannoncer, du vil sælge. Jeg tror ikke, de bliver lettere at sælge ved at kalde dem sponsorater.
Hvis du skal sælge dem som sponsorater, skal du have lavet et sponsormateriale, som dels præsenterer, hvordan sitets visioner harmonerer med sponsors og dels gør det klokkeklart, hvad et sponsorat indebærer og giver ret til (synlighed).
Hvis du skal sælge dem som sponsorater, skal du have lavet et sponsormateriale, som dels præsenterer, hvordan sitets visioner harmonerer med sponsors og dels gør det klokkeklart, hvad et sponsorat indebærer og giver ret til (synlighed).
Jeg kan godt lide, at du ikke forsøger at give indtryk af, at siden er drevet ved frivilligt arbejde og ikke er et kommercielt projekt. Det er fint - men måske kan sponsorer have svært ved at se, hvorfor de skal sponsorere en anden virksomhed?
Da jeg på forsiden læste, at din målgruppe er frivillige foreningsfolk, tænkte jeg på, om der var mulighed for at søge fonde og puljer. Men når jeg gennemlæser siden, tror jeg faktisk det vil være spildt arbejde at forsøge sig. Men måske et senere projekt - udvikling af et bestemt værktøj eller hvad ved jeg - kunne finansieres via fondsmidler. Du er velkommen til at ringe, hvis du har nogle udviklingsideer, som reelt vil gavne brugerne.
Da jeg på forsiden læste, at din målgruppe er frivillige foreningsfolk, tænkte jeg på, om der var mulighed for at søge fonde og puljer. Men når jeg gennemlæser siden, tror jeg faktisk det vil være spildt arbejde at forsøge sig. Men måske et senere projekt - udvikling af et bestemt værktøj eller hvad ved jeg - kunne finansieres via fondsmidler. Du er velkommen til at ringe, hvis du har nogle udviklingsideer, som reelt vil gavne brugerne.
mvh Hans