Jeg er i gang med at bestille et lille læs læder sleeves hjem til MacBook Pro computere. (Hovedsaglig 13").
Jeg bliver nød til lige at rådføre mig her inde. Er der nogen der har en idé om hvor jeg kan finde priser på transport af importvarer fra Kina til Danmark?
Varerne er som sagt computer sleeves og ville kunne passe ned i en papkasse (L: 75cm B: 50 H: 24) <-- mit bedste bud.
Hvis andre personer som handler lidt i samme branche og kunne være interesse nye produkter til deres shop kan jeg sende billeder af produkterne lige så snart mine leverandører får sendt nogle billeder. Kontakt mig på PM eller på mailen: Kristofferandersen@live.dk
Ser frem til nogle brugbare indlæg og på forhånd tak :-)
Med venlig hilsen
Kristoffer G Andersen
www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets. ^Find vores forhandlere inde på sitet.
Det bedste bud på billig fragt er, at bede din leverandør arrangere transporten med kurér. Få en pris DAP CPH (eller hvilken by du ønsker levering)
Grunde: - Lille sending (mindre end 0,5 cbm efter omregnet til luftfragt) - Enkelt sending - Ny kunde
I forlængelse ville jeg personligt afholde mig fra, at sælge et produkt fra en ny leverandør, før du har lavet en større kvalitetskontrol. Du har ingen anelse om, hvad der kommer ind ad døren eller kender leverandørens forretning.
Det er venligt ment, ellers bare klø på ! :-)
Hvis jeg kan være behjælpelig, så er du velkommen til at kontakte mig.
De leverandører jeg har fundet har selvfølgelig lovet det er top kvalitet (hvem ville ikke det..), men jeg vil foretage en kvalitetskontrol på varerne.
Jeg har indtil videre også fået min leverandører til at arrangere det hele, men ville egentlig bare tjekke om det kunne gøres billigere, hvis jeg selv kontaktede DHL eksempelvis.
Det kan være rart hvis jeg kan kontakte dig, hvis jeg nu har andre spørgsmål omkring opstart af virksomhed :-)
Med venlig hilsen
Kristoffer G Andersen
www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets. ^Find vores forhandlere inde på sitet.
De leverandører jeg har fundet har selvfølgelig lovet det er top kvalitet (hvem ville ikke det..), men jeg vil foretage en kvalitetskontrol på varerne.
Jeg har indtil videre også fået min leverandører til at arrangere det hele, men ville egentlig bare tjekke om det kunne gøres billigere, hvis jeg selv kontaktede DHL eksempelvis.
Det kan være rart hvis jeg kan kontakte dig, hvis jeg nu har andre spørgsmål omkring opstart af virksomhed :-)
At finde den rette leverandør er noget, som man kan bruge meget tid og mange penge på :-) Lad os bare sige, at folk har en forskellige opfattelse af, hvad kvalitet er.
Du vil ikke få et godt tilbud af DHL direkte, heller ikke gennem en speditør. De vil somregel give dig en højere pris, fordi du ikke er fast kunde. Selvfølgelig kan du forsøge at overbevise en speditør om, at der er tale om en potentiel stor fremtidig forretning med mange faste sendinger. - Jeg tror dog, at din leverandør vil have bedre priser hos eksempelvis DHL, GLS, Fedex eller en af de øvrige.
Du bør være opmærksom på, at du SKAL være CVR- og importørregistreret, hvis du importerer fra udlandet med henblik på videresalg.
Jeg skal til at blive CVR- og importørregistret. Jeg kunne forestille mig jeg skal have fat i et varenummer fra SKAT og muligvis oplyse mine importerede varer?
og.. hvis varerne bliver importeret ind i landet inden jeg bliver registreret som importør, kan jeg så registreres efterfølgende og stadig bruge varerne til videresalg?
Med venlig hilsen
Kristoffer G Andersen
Jeg skal til at blive CVR- og importørregistret. Jeg kunne forestille mig jeg skal have fat i et varenummer fra SKAT og muligvis oplyse mine importerede varer?
og.. hvis varerne bliver importeret ind i landet inden jeg bliver registreret som importør, kan jeg så registreres efterfølgende og stadig bruge varerne til videresalg?
Varenummeret (HS koden) bør din leverandør oplyse ifb. med afsendelse. Ofte vil de "banditter" forsøge, at sende varerne som gaver / lav værdi - hvorved de forsøger om undgå told og moms. Naturligvis skal varer indfortoldes korrekt, men tolden laver løbende kontrol. Du hører fra dem, hvis de ønsker dokumentation for dit køb.
Jeg må være dig svar skyldig omkring den efterfølgende indfortoldning. Der må du kontakte Skat - ved dog, at man anmode om rettelser efterfølgende, når en leverandør har afsendt på en forkert varekode.
I praksis vil godset blive indfortoldet på kurérfirmaets CVR-nummer og overdraget til dig som privatperson. I den forbindelse ville jeg rådføre mig med Skat.