Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan styrer I Jeres tid?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Til det personlige og det jeg selv står for, bruger jeg ganske enkelt bare Calendar og Reminders (iOS + OS X på Mac).

Vi har før brugt henholdsvist Trello og Basecamp til at holde styr på de fælles opgaver, men er simpelthen blevet glade for noget så simpelt som Google Docs, hvor vi nu gemmer det hele. Det er enkelt og fungerer lige som vi selv vil det.

Og så er der selvfølgelig den vigtige regel, der gør det hele lidt nemmere: Aldrig udskyd en opgave, hvis den kan løses på under 10 minutter. Kan den ikke det, planlæg et konkret tidspunkt at løse den. Smile

Kundemails: Aldrig udskyd dem, whatsoever ;)

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:04

Hej Thomas

Jeg bruger min iCal, til aftaler, orientering, alarmer, mv. og Evernote, med hvad jeg skal lave hverdag, ugeprogram og overordent.

Jeg synes at "The Industrious Geeks" podcasts fortæller super om det http://www.antphilosophy.com/holde-fokus/ 

Mvh

Erik

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:16

Hey,

Jeg havde det samme da jeg i sin tid fik barn, og nu igen hvor jeg skal have mit andet barn. Tid er ikke lige det der er mest af, men så må man få så meget ud af den som muligt. Og der er det lidt heldigt at min kone er psykolog i HR afdelingen på region hovedstadens psykiatri, for hun har netop sådanne værktøjer, da hun blandt andet arbejder med arbejdsmiljø og stress :)

men et af de værktøjer er at man kun besvare mails inden for en bestemt tidsperiode, det er jo tit sådan at man bliver forstyret i det man laver hvis man besvare mailen så snart den kommer, det tager jo ikke altid 2 minutter at besvare mailen - man lader være med at tage telefonen på bestemte tider, hvilket er lovligt både fordi du jo ikke tager telefonen når du spiser frokost, men du tager jo heller ikke telefonen hvis du er i møde. og at få fuldført et stykke arbejde er mindst lige så vigtigt som fx et møde. - Skriv ned hvad du gerne vil nå i dag, her bruger jeg selv outlook opgaver, ja jeg ved godt at det jo også er der mails kommer :) og jeg har ikke helt lyttet til den med besvarelse af mails, men prøver :)

Når det så er sagt, så skulle du prøve at tage et kig på denne podkast: http://www.antphilosophy.com/holde-fokus/ som meget fint kommer ind på nogle af de metoder man kan bruge til at holde fokus og dermed også få mere ud af dagen.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 08:55

KTJ-Media.dk:

Hey,

Jeg havde det samme da jeg i sin tid fik barn, og nu igen hvor jeg skal have mit andet barn. Tid er ikke lige det der er mest af, men så må man få så meget ud af den som muligt. Og der er det lidt heldigt at min kone er psykolog i HR afdelingen på region hovedstadens psykiatri, for hun har netop sådanne værktøjer, da hun blandt andet arbejder med arbejdsmiljø og stress :)

men et af de værktøjer er at man kun besvare mails inden for en bestemt tidsperiode, det er jo tit sådan at man bliver forstyret i det man laver hvis man besvare mailen så snart den kommer, det tager jo ikke altid 2 minutter at besvare mailen - man lader være med at tage telefonen på bestemte tider, hvilket er lovligt både fordi du jo ikke tager telefonen når du spiser frokost, men du tager jo heller ikke telefonen hvis du er i møde. og at få fuldført et stykke arbejde er mindst lige så vigtigt som fx et møde. - Skriv ned hvad du gerne vil nå i dag, her bruger jeg selv outlook opgaver, ja jeg ved godt at det jo også er der mails kommer :) og jeg har ikke helt lyttet til den med besvarelse af mails, men prøver :)

Når det så er sagt, så skulle du prøve at tage et kig på denne podkast: http://www.antphilosophy.com/holde-fokus/ som meget fint kommer ind på nogle af de metoder man kan bruge til at holde fokus og dermed også få mere ud af dagen.

MVH Kim

Tak for rådene Kim - og din kones...

Jeg lytter lige til podkasten, den ser rigtig spændende ud Big Smile

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)