Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler hjælp til at få udført min ide

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)
Ja jeg har skrevet herinde nogle gange før om nogle ideer jeg har haft. Og de fortsætter med at komme, så mon ikke der kommer bid en dag.

Jeg vil så brændende gerne være selvstændig, og har derfor taget en sælger uddannelse og går igang med finansøkonom uddannelsen nu her d. 24 august. Dette gør mig i stand til at sælge et produkt, give mine kunder, samt kommende kunder, en rigtig god service, derudover kan jeg selv lave mine regnskaber.

Jeg er pt på SU og vil derfor meget gerne have noget der suplerer min SU op, og som også bagefter kan være en givende forretning.

For lige at forklarer hvad der ligger til grund for min ide, som jeg vil forklarer om lidt, så fik jeg stor inspiration af en kammerat som jeg tog min uddannelse med. Han startede, da han var 16-17 år, en hi-fi onlineshop, hvor han til at starte med kun solgte kabler til anlæg osv. De penge han tjente her, brugte han på at udvide markedet, således at han idag har forhandling af højtalerer, forstærkerer, bilaudio osv.

Da jeg ikke har særlig mange penge, og derfor ikke har råd til at begynde at bestille det helt store lager hjem, eller starte en fysisk butik tænkte jeg:
"Kan jeg gøre noget alla det samme, bare med børnetøj/legetøj?" Jo der findes tøjbutikker i den by jeg bor i, men tager man fx vintertøj og vil have en flyverdragt i str. 122, så er der typisk kun en af disse på lager. Og det er der mange kunder der er trætte af, og som derfor søger efter andre butikker. Dette ved jeg fordi jeg har lavet en rundspørge om det.

Det jeg godt kunne tænke mig er, at finde en måde hvor jeg kan sælge forskellige produkter online, evt for et allerede eksisterende firma som kunne bruge en ekstra kanal, eller ved at få kontakt med et børnetøjs firma, eller legetøjsfirma, som vil indgå et samarbejde som betyder at jeg ikke har noget lager liggende til at starte med, og derfor sælger direkte fra deres lager, eller køber fra deres når mine kunder har afgivet bestilling og betalingen er modtaget.

Til at starte med er jeg åben overfor alle mærker, bare de er af god kvalitet.

Jeg håber at i forstår hvad jeg søger, og at der findes nogle derude med nogle gode ideer :)

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:12

Kasper E. Mikkelsen:

Hej med jer :)
Ja jeg har skrevet herinde nogle gange før om nogle ideer jeg har haft. Og de fortsætter med at komme, så mon ikke der kommer bid en dag.

Jeg vil så brændende gerne være selvstændig, og har derfor taget en sælger uddannelse og går igang med finansøkonom uddannelsen nu her d. 24 august. Dette gør mig i stand til at sælge et produkt, give mine kunder, samt kommende kunder, en rigtig god service, derudover kan jeg selv lave mine regnskaber.

Jeg er pt på SU og vil derfor meget gerne have noget der suplerer min SU op, og som også bagefter kan være en givende forretning.

For lige at forklarer hvad der ligger til grund for min ide, som jeg vil forklarer om lidt, så fik jeg stor inspiration af en kammerat som jeg tog min uddannelse med. Han startede, da han var 16-17 år, en hi-fi onlineshop, hvor han til at starte med kun solgte kabler til anlæg osv. De penge han tjente her, brugte han på at udvide markedet, således at han idag har forhandling af højtalerer, forstærkerer, bilaudio osv.

Da jeg ikke har særlig mange penge, og derfor ikke har råd til at begynde at bestille det helt store lager hjem, eller starte en fysisk butik tænkte jeg:
"Kan jeg gøre noget alla det samme, bare med børnetøj/legetøj?" Jo der findes tøjbutikker i den by jeg bor i, men tager man fx vintertøj og vil have en flyverdragt i str. 122, så er der typisk kun en af disse på lager. Og det er der mange kunder der er trætte af, og som derfor søger efter andre butikker. Dette ved jeg fordi jeg har lavet en rundspørge om det.

Det jeg godt kunne tænke mig er, at finde en måde hvor jeg kan sælge forskellige produkter online, evt for et allerede eksisterende firma som kunne bruge en ekstra kanal, eller ved at få kontakt med et børnetøjs firma, eller legetøjsfirma, som vil indgå et samarbejde som betyder at jeg ikke har noget lager liggende til at starte med, og derfor sælger direkte fra deres lager, eller køber fra deres når mine kunder har afgivet bestilling og betalingen er modtaget.

Til at starte med er jeg åben overfor alle mærker, bare de er af god kvalitet.

Jeg håber at i forstår hvad jeg søger, og at der findes nogle derude med nogle gode ideer :)

Det vil altså sige du vil prøve dropshipping ikke sandt? - Det er en nem måde at komme i gang med, og bliver typisk brugt af unge og folk med lav kapital. Synes personligt det lyder som en god idé, men konkurrencer er ben hård. Ja, du har faktisk fundet det produkt der er mest konkurrence på, nemlig børnetøj. - Jeg tror som ny webshop (eller hvad du har tænkt) hurtigt forsvinder i mængden. Du skal i hvert fald tilbyde bedre kvalitet til lavere priser ned dine konkurrencer, hvilket bliver lidt svært. 

- Men held og lykke med, da var lige lidt jeg havde og sige. Og det var ikke en heltydning til at du skulle droppe det, men i stedet prøve at få lavet en arbejdsplan og tjekke konkurrenter ud. Skriv endelig hvis du skal have lidt hjælp.

Mvh Simon Andersen

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 11:36

Tak for dit svar :)

Jo det må være Dropshipping jeg har tænkt på :D Vidste bare ikke at der var et udtryk for det.

Jeg ved at konkurrencen er meget hård på netop børnetøj, men når jeg tager udgangspunkt i de butikker vi har i lokalområdet, så skal der umiddelbart ikke alverden til før de kan udkonkureres. Planen er på sigt at lave en kombineret butik, måske også en fysisk butik hvis det går godt, som både sælger kvalitetstøj i alle prisklasser, og kvalitetslegetøj.

Jeg kan sagtens prøve noget andet end børnetøj, hvor konkurrencen ikke er så hård, og jeg har også en ide, men ved ikke om den er god?

Jeg har tidligere haft en ide om at starte noget der sælger alt til de forskellige festligheder der kommer igennem folks liv. Dvs. dåb, konfirmation, bryllup, bryllupsdage, fødselsdage, højtider osv. I forbindelse med at mine børn skulle døbes, og da jeg selv skulle giftes, gik vi ind i rigtig mange forskellige butikker for at finde det vi skulle bruge. Der ville det være rart hvis det hele var samlet så man kunne spare noget tid der.

På sigt kunne man lave en samarbejdsaftale med butikker der sælger tøj, mad, drikkevarer osv til de forskellige festligheder, og så tjene lidt derigennem også.

Hvad er jeres holdninger omkring de forskellige ting? Er der nogle der har ideer til hvordan jeg kan komme igang, uden at skulle putte for mange penge i det i første omgang?

Det er vigtigt for mig at understrege at der ikke er tale om en flyvsk tanke her, som jeg ikke har tænkt mig at gå hele vejen med. Der har været mange års overvejelser bag dette, og jeg er villig til at bruge mange timer på det.

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 18:53

Findes der en opdateret dropshipping liste her på siden? Jeg har fundet en fra 2009, kan den stadig bruges?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 19:03

Danske dropshipper finder du flere af her: http://dropshipbase.dk/dropship-leverandorer/

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 19:20

Tak for det. Jer der er mere erfarne indenfor området, kan i fortælle mig om fordele og ulemper ved dropshipping? Der kan være noget jeg ikke har overvejet. Jeg er jo grøn og ivrig :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 22:32

Spammer lige mit eget indlæg her :D

Ideen er fundet nu. Efter en dags brainstorming og søgning på nettet valgte jeg at spørge min kone, som kom frem med en rigtig god ide, synes jeg da selv.

Nu er det bare sådan at jeg med denne ide skal bruge udenlandske leverandører. Jeg har læst mig til at det er godtnok at finde nogle i europa, og så få lavet nogle gode aftaler med dem i forhold til levering, pris osv.
Problemet er så bare at for at gøre hjemmesiden rigtig god, skal jeg også bruge nogle produkter som de kun forhandler i USA, hvorved jeg altså får noget fra både Eu og USA.

Spørgsmålet er så bare: Er der nogle ting jeg skal være særlig opmærksom på mht. at bruge en amerikansk leverandør? Jeg er klar over at der selvfølgelig vil blive længere leveringstid, men det må jeg leve med, og så få det formidlet viderer til mine kunder på en spiselig måde. Men hvad med prissætningen af produkterne?

Her er et tænkt eksempel: Kunden Grethe ser på min webshob og finder varer for 2.000 som hun vil købe. De fleste vare stammer fra Danske leverandører eller leverandører indenfor EU, men der er en vare for 200,- som kommer fra USA. Den vare til de 200,- vil så være relativ dyr for mig at sælge da der kommer fragt, moms og told oven i min købspris, hvilket samlet vil give mig et øget vareforbrug og mindre fortjeneste. Er det korrekt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)