Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revolution af festivalarmbånd

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer

Jeg har fået en idé, og kunne godt tænke mig, at høre hvad i synes?

Som så mange andre, har jeg denne sommer været på festival, her oplevede jeg, at administreringen mine kontanter og hævekort af og til kunne være svært, hovedsageligt pga. frygten for at miste/stjålet dem i fuldskab.

Dette fik mig til at tænke på en løsning på problemet, og indtil videre er jeg kommet på følgende:

Når man er på festival, får man som regel (hvis ikke altid) et armbånd. Min idé er da, at implementere en lille chip i dette armbånd, der er koblet til enten ens konto, eller en midlertidig konto, og man benytter således armbåndet med chippen ved betaling af diverse varer.

For at undgå, at tyve klipper armbåndet over og misbruger det, tror jeg, at man med nutidens teknologi kan lave en tråd eller et bånd af en eller anden art, der sys in i armbåndet og som spærre chippen hvis, den klippes over.

På denne måde kan man altså få en kontantfri og tyverisikker festival. Samtidig vil festivalgæsterne sandsynligvis bruge flere penge, idet de altid har et betalingsmiddel lige ved hånden, hvilket er gunstigt fro festivalarrangørerne.

Endog ser jeg også nogle negativ sider/problemer ved min idé:

For det første vil et armbånd beskrevet i ovenstående formodentlig koste betydeligt mere end de traditionelle festivalarmbånd, og det er derfor sandsynligt, at festivalarrangørerne ikke er villige til at betale prisen.

For det andet, er der en del mere administrativt arbejde forbundet med sådan et armbånd, både for den enkelte festivalgæst og –arrangørerne.

Kommenter gerne :)

M.v.h. Møgelberg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du søger er RFID Chips.. udviklingen er i fuld gang med denne teknologi. der er ikke mange firmaer i  DK endnu der arbejder med det, men der er få  specaliseret og de skal nok tjene kassen i fremtiden når RFID chips bliver implanteret i alt muligt, især i det kommericelle marked.

Prøv søg på youtube, Coca Cola har lavet de armånd du snakker om.. så kan du få lidt inspiration 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt, så er der nogle regler angående persondata mm, som gør, at du skal have NETS ind over projektet. Og så døde ideen nok der...

Desuden kræver det gigantiske investeringer i IT systemer mm, som skal håndterer alle disse kontoer, og dertil kommer sikkerheden, fordi det vil være bankvirksomhed. Og så døde ideen nok igen pga omkostninger...

Jeg aner intet om prisen, men vil det ikke koste en del at udvikle sådanne chips, hvis der også skal være diverse sikkerhedsforanstaltninger, som du selv beskriver? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Roskilde har på årets festival afprøvet et system med NFC-teknologien til betaling i stedet for kontanter.

Det var godt nok et kort, men et kort kan mistes, det undgåes ved indbygning i armbåndet!

Den samme NFC-teknologi der sidder i visse nyere mobiltelefoner.

Jeg vil formode at hvis Roskildes forsøg med NFC-chippen er en succes, så vil chippen blive indbygget i armbåndet allerede på næste års festival.

Læs om det her;

http://www.point.dk/da/Denmark/Om-Point/Nyheder/Roskilde-Festival-introducerer-NFC/

http://en.wikipedia.org/wiki/Near_field_communication

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo blot at kigge i de store ferieparker... eksempelvis Lalandia i Billund har haft det i en del tid... man sætter penge ind på armbåndets konto, og så kan man bruge disse i boderne inde i badelandet.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Behøver ikke være så indviklet - man kan nemt (og billigt) lave et midlertidigt hævekort, som folk kan få sætte penge på. Så slipper man for at gå rundt med hævekortet. 

Hvis det er noget du vil gå videre med vil jeg gerne være med Stick out tongue 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Festival armbind med RFID chip kan Nilorngruppen klare. Kontakt Nilorn Denmark i Odense. Deres belgiske søsterselskab er langt med det til store festivaller i Belgien.
Integration med alt muligt, men jeg er enig med fashionseller i, at det at få betaling via bankkonto er en stor udfordring for at sige det mildt
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Festivalernd ville være klar på det. Mener engang at have hørt der skete så meget tyveri af kontanter af de frivillige som solgte øl :)

Tilmeldt 11. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. det store og dyre arbejde i forbindelse med de mange konti, kunne en mulighed så være, at udlicitere denne del til en allerede etableret bank?

Om jeg vil arbejde videre med ideen, ved jeg endnu ikke.

Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Fra  J & Maya Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er producenter og forhandlere af festivalens armbånd. Vi har forsket i dette emne, og selv begyndte at udvikle et RFID-system til betaling i festivaler, men det er meget komplekst. En festival i England havde en stor katastrofe, når de forsøger at implementere RFID betaling. Lalandia har sådan et system, men en mindre teknisk problem i Lalandia er meget lettere at løse end i en festival. Vi tilbyder Poletter og Kuponer som en betalingsløsning, men ingen tvivl om, at fremtiden ligger i SMARTPHONE betalingsløsninger og adgangskontrol.

Mvh

Dan    ;     www.jmband.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)