Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring bestilling fra alibaba

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, 

Jeg har fundet en leverandør jeg gerne vil bestille til. 

Han skriver i mailen at det bliver XXX dollars med fragt til Danmark. - Hvordan sikre jeg mig at han får betalt fragten så jeg ikke kommer til at stå med det? 
Når varen ankommer til Danmark, så vil der blive tillagt dansk moms på 25% oven i samt told. - Har skat en told beregner, så man har en idé om hvad det vil koste?

Skal jeg selv stå for fragten når den er kommet til danmark? 
Er der ellers noget jeg skal tage højde for?

Det er min første bestilling, så jeg vil gerne prøve at forebygge eventuelle problemer der kan opstå.

Med venlig hilsen

Mads 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:30

Www.toldpriser.dk
Resten kan jeg ikke hjælpe med, men lytter lige med, da jeg selv skal til at bruge siden! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34

Hej Petar, 

Tak for linket :) 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:42

Send link til alibaba, det er meget lettere at hjælpe dig.

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:06

Umiddelbart; FOB USD 0.3~0.39 / Piece

FOB (free on board) er inklusiv indenrigsfragt i Kina, men du skal selv betale fragten til Danmark og fra havn til DK-8000 eller hvor du har lager.

Hertil kommer told og dansk moms.

FOB omhandler dog kun søfragt, hvilket ikke hænger sammen med den angivne leveringstid på 3-7 dage (lyder som kurér eller luftfragt).

Bed ham bekræfte, at godset bliver sendt DDU AAR, således fragten er betalt til dør. Så vil du kun blive opkrævet told og moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18

DDU AAR betyder at han betaler fragten til min dør? - skal bare lige være sikker. 

Okay, han skriver dog i mailen at fragten er inkluderet til DK i prisen, men det skal jeg have noget bekræftelse på.

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:27

Mads:

DDU AAR betyder at han betaler fragten til min dør? - skal bare lige være sikker. 

Okay, han skriver dog i mailen at fragten er inkluderet til DK i prisen, men det skal jeg have noget bekræftelse på.

Korrekt vedr. DDU AAR :-)  Men jeg var lidt hurtig - I de nye incoterms fra 2010 hedder det DAP AAR, min fejl. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Super, jeg vil forhøre mig omkring DAP AAR.

Hvis det ikke er muligt for ham at fragte det med DAP AAR, hvordan vil det så foregå mht. told/moms/fragt?

Tak for hjælpen indtil videre. :)
Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:45

Mads:
Super, jeg vil forhøre mig omkring DAP AAR.

Hvis det ikke er muligt for ham at fragte det med DAP AAR, hvordan vil det så foregå mht. told/moms/fragt?

Tak for hjælpen indtil videre. :)

Det er en mulighed, det er blot et spørgsmål om prisen.

Alternativt kan du bede om en pris EXW, hvor du selv betaler transporten. Der kan du med fordel kontakte en dansk speditør og bede dem arrangere transporten hjem til dig.

Vil dog mene, at sidstnævnte mulighed er mest interessant i dit tilfælde, hvis der er tale om minimum 2 cbm.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)