Jeg har valgt at gøre det på lidt samme måde, og alligevel anderledes..
Som de andre skriver, bliver det hurtigt dyrt at blande kontantindskud og værdier ind samtidig.
Jeg valgte at skyde 80.000 kroner ind i mit aps, fik lavet en aftale med en god revisor, som står for alle mine indberetninger frem til slutningen af 2013 (en revisor skal indsende dit årsregnskab når du er aps), og så aftalte jeg med ham at han så vurderede værdien af de ting jeg tog med ind i virksomheden EFTER oprettelsen.
Jeg var heldig og havde købt alle tingene indenfor 1 måned inden opstarten (computere, programmer, telefoner, headsæts osv) og han gav det den værdi jeg havde købt det til, fordi tingene endnu ikke var pakket ud.
Dermed købte mit aps værdierne af mig, og jeg fik de 30,000 kroner udbetalt som jeg havde lagt ud for de ting.
Jeg ved ikke om det kan fungere på samme måde for dig. Jo ældre værdierne er, jo sværere er det nok at give dem en værdi, men det fungerede rigtig fint for mig.
Held og lykke med det, og giv lyd hvis du rammer muren - at opstarte aps var en hård kost for mig, der var mange informationer som hele tiden skulle undersøges, men det endte da med at lykkes! :)