Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan det bedst betale sig og arbejde som løn modtager eller sælge konsulent timer fra mit firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra aalborg
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har lige startet virksomhed som leverandør til det sted jeg arbejder til daglig   fik et tip af en at der kunne være noget og hente ved og arbejde  der som konsulent og så fakturer timeren istedet 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 164
Fra  Ledz Media Skrevet kl. 11:19

Følger lige med her, da jeg står med samme tanker.. hvorvidt jeg skal sælge ydelsen som konsulent.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57

Søg på google efter lønmodtager honorar selvstændig så kan du finde en del om det

Man vælger ikke frit, det er arbejdsforholdet der afgør det og arbejdsgiver kan hænge på manglende skattebetalinger.

Derudover mister du som selvstændig feriepenge, atp, evt pension og lønmodtagernes garantifond, så du skal i forhold til lønmodtager regne din timepris en del op

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du reelt laver det samme arbejde, kan det formentlig ikke på langt sigt betale sig at opsige sin faste stilling for at placere sig selv som den, der bliver fyret først, fordi det er lettest.

Hvis du alligevel gør det, er der en perlerække af problemer, du skal være opmærksom på, og du skal sørge for, at den højere indtjening, du får også dækker tid til at håndtere administration.

Har du tænkt over følgende:

Hvad sker der, hvis du bliver syg - ualovrligt eller alvorligt?
Hvad sker der, hvis du kommer til skade - har du en forsikring, der dækker?
Hvad sker der, hvis din kunde ikke betaler?
Kan du selv lave regnskab og skat - eller får du udgifter til bogholder og revisor?
1000000 andre ting?

Hans 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)