Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt Faktura spørgsmål. Skal jeg opkræve en anden virksomhed for moms?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er ikke skarp i regnskab og sælger normalt til privatkunder.

Skal lave en lidt større faktura til et firma der er momsregistreret. Derfor vil vi ikke opkræve moms.

En lille ekstra kringle er der allerede er betalt et beløb for prøver som skal trækkes fra. (disse er der opkrævet moms på, og trækker ex moms beløbet fra i eksemplet.

Og hvordan skriver man det så op. Har lavet mit forslag herunder:

Enhed                                          Antal                Pris/stk ex moms            Pris ex moms

Banan(eksempel)                          1250                                 7,5kr                      9375kr

Rabat ex moms (allerede betalt)                                                                          -850kr

Beløb ex moms                                                                                                  8525kr

Fragt (momsfrit)                                                                                                   160kr

Til betaling:                                                                                                    8685kr

Moms (ikke opkrævet):                                                                                       1705kr

Er det korrekt opskrevet, når vi ikke vil opkræve dem momsen, men jo stadig skal skrive hvad momsbeløbet er?

Eller skal der byttes om/ændres i noget?

På forhånd tak Aminoer.

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:54

Christian:
Skal lave en lidt større faktura til et firma der er momsregistreret. Derfor vil vi ikke opkræve moms.

Er I momsregistreret så SKAL I lægge moms på hvis det er en momspligtig ydelse I sælger.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 12:58

Vi er godt klar over at vi skal lægge moms på, men da ikke er en privatperson men et firma der køber produktet betyder det så alligevel at vi skal opkræve dem for moms?

Skal vi ikke blot angive momsbeløbet så de kan skrive det på deres indberetning og så opkræve dem beløbet ex moms?

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:07

Der skal ALTID moms på!

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:08

Christian:
Vi er godt klar over at vi skal lægge moms på, men da ikke er en privatperson men et firma der køber produktet betyder det så alligevel at vi skal opkræve dem for moms?

Ja I skal opkræve momsen.

Christian:
Skal vi ikke blot angive momsbeløbet så de kan skrive det på deres indberetning og så opkræve dem beløbet ex moms?

Nej... 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:09

Tobias G:

Der skal ALTID moms på!

Ihvertfald hvis vi snakker fakturering inden for de danske grænser

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej christian,

Nå underde mig også over at du ikke vil momse, men det skal du gøre - se vedlagte fakturaeks.:

8272.eksempel-.xlsx

Go vind!

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 13:19

Takker stort til alle sammen.

Har styr på det nu. Havde den mærkelige ide om ikke at opkræve moms netop fordi vi har købt fra engelsk firma hvor vi ikke blev opkrævet deres VAT.

Tak

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)