Hej, Igennem venner har vi fået kontakt til en meget spændende producent af medicinale produkter, som producerer for alle de store mærker. De laver stort set alle slags håndkøbs- og receptpligtig medicin og lign. som f.eks. hovedpinepiller osv. De producerer for flere forskellige producenter på licens, med producentens eget mærke på produkterne. Det er produkter, som vi alle kender, men af hensyn til konkurrence undlades at nævne navne her. Vi er blevet tilbudt samme priser som de store velkendte navne køber til og avancerne lader til at være enddog rigtig gode. Spørgsmålet er nu bare, hvad gør vi ? Hvordan kan vi udnytte denne spændende kontakt til at lave en givtig forretning ? Er der folk herinde, som har erfaring med branchen, har kontakter i branchen, har en igangværende forretning eller måske bare den helt rigtige ide til, hvordan vi måske i fællesskab kunne udnytte denne mulighed ? Vi er åbne for forslag... /Olin |
Spændende kontakt haves...
|
Har absolut ingen erfaring, men et forslag kunne være at finde ud af hvem som sælger håndkøbs medicin til tankstationer og dagligvare butikker, kunne godt forestille mig man kunne snige sig ind på markedet den vej, hvorimod jeg tror det vil være væsentligt sværere at komme ind på apotekerne. Hvis du vil kan jeg høre min ven (som ejer en tank/service station) ad hvor de får deres medicinal varer fra, hvis de overhoved sælger disse, er jeg på stående fod ikke klar over. |
Hej, apoterkerne er fuldstndig udelukket, idet disse har egen leverandør som er NOMECO , der leverer alt medicin til apotekerne, men god ide vedr. tankstationer 7-eleven, osv. |
Hej JakobN, Ja det lyder da måske ikke som en tosset indgangsvinkel. Hvis du kunne finde ud af hvem, som leverer til tankstationerne, så vil det måske være en start. På forhånd tak ! |
Hej Olin, Hvorfor ikke sælge det fra en shop på nettet? Det må da være lovligt efter den liberalisering, der var for nogle år siden? |
|
Ja, det har du ret i. Den mest interessante løsning er nok, at holde det som engrossalg, hvor forhandlerne (kiosker, tankstationer, private supermarkeder, etc.) bestiller online. |
Jeg får fat i ham imorgen (søndag) eller senest mandag, så må vi se hvad han siger til det.. Du hører nærmere Mvh JacobN |
Hej igen.. Foreløbige svar er at Hydro texaco har aftale med EDEKA om at handle deres varer derigennem, og det er alt, mælk, sukker, slik osv. Min kammerat mente også de leverede håndkøbs medicin, da de som sagt ellers leverer ALT. 7/11 har samme aftale med EDEKA. Mvh JacobN |