Jeg kommer fra en kreativ virksomhed som arrangerer events af forskellige karakterer.
Om få dage afholder vi et udendørs arrangement ved en grundejerforenings græsplæne med dj's, sport og gerne salg af mad og drikke.
Jeg forstår reglerne omkring salg af alkohol, og spørgsmålet her er rettet mod salg af fx. pølser, sodavand og kaffe.
Er det noget jeg legalt kan videresælge til arrangementet, eller kræver det også en form for bevilling for at kunne have som en ægte indtjening (og kan indberette til skat)?
Jeg kommer fra en kreativ virksomhed som arrangerer events af forskellige karakterer.
Om få dage afholder vi et udendørs arrangement ved en grundejerforenings græsplæne med dj's, sport og gerne salg af mad og drikke.
Jeg forstår reglerne omkring salg af alkohol, og spørgsmålet her er rettet mod salg af fx. pølser, sodavand og kaffe.
Er det noget jeg legalt kan videresælge til arrangementet, eller kræver det også en form for bevilling for at kunne have som en ægte indtjening (og kan indberette til skat)?
Hej
Som minium skal ALLE der står i boden og dem som tilbereder maden / sandwich / pølser mv. have hygiegnebevis.
Hvis I sælger sandwich m.v. som bør står på køl m.v. eller pølser som skal have en vis temperatur før de må sælges skal I godkendes af fødestyrelsen .... det tager nok et par uger :-) - ved ikke om man kan omgå det ved enkelståedne arrangementer, men det må fødevareregionen i Jeres område kunne svarer på.
Jeg vil anbefale dig lige at give fødevarestyrelsen et kald på 72 27 69 00, de kan hjælpe dig og svare dig helt korrekt hvad proceduren er i dit tilfælde.
Som minium skal ALLE der står i boden og dem som tilbereder maden / sandwich / pølser mv. have hygiegnebevis.
Ja, senest efter 2 måneder..
Peter Mortensen:
Hvis I sælger sandwich m.v. som bør står på køl m.v. eller pølser som skal have en vis temperatur før de må sælges skal I godkendes af fødestyrelsen .... det tager nok et par uger :-)
Du skal også godkendes af fødevarestyrelsen, såfremt du sælger fødevare der ikke er letfordærvelige (F.eks. slik).
Peter Mortensen:
ved ikke om man kan omgå det ved enkelståedne arrangementer, men det må fødevareregionen i Jeres område kunne svarer på.
Det tror jeg MÅSKE at de kan, men jeg anbefaler også klart at ringe til fødevarestyrelsen på det nummer jeg har smidt i tråden. For der er alt for mange ubekendte faktorer her i tråden.