I sep 1994 til marts 1996 havde jeg et hjemmeservice firma. Faktisk Københavns 3. største med 23 ansatte. Startet op fra bunden. Desværre havde Told og Skat region 2, en anden plan med min virksomhed: Den skulle buttfuckes. Det startede ellers godt, jeg anmeldte firmaet, skrev at jeg skulle være arbejdsgiver samtidig og startede så firmaet op. Alt kørte som det skulle, indtid jeg en dag læste i avisen, at nu skulle der afregnes Skat/Amb osv for ens ansatte. Jeg henvendte mig til Told og Skat og fik en uges udsættelse. Ugen efter gik jeg op med oplysningssedlerne og afregnede. Det var i computeralderens start og Told og Skat, havde udviklet en diskette man skulle ansøge om at få og så kunne man i fremtiden indberette via disketten. Den ansøgte jeg naturligvis om. Her startede balladen. Næste dag blev jeg ringet op og spurt hvorfor jeg ville have den diskette, jeg var jo ikke registeret som arbejdsgiver. Jeg forklarede at det havde jeg ansøgt om samtidig med momsnummeret. Det kunne man så ikke forklarede Told og Skat medarbejderen. Dagen efter stod der 2 fra arbejdsgiverkontrollen og ville kontrollere hele min virksomhed. De kom i alt i 2 dage. En uge efter kom der post fra Told og Skat. Herefter gik alt galt. Jeg blev pålagt gebyrer og renter, for en helt masse, som jeg i perioder fik fornemmelsen på at de selv sad og opfandt og til sidst, var beløbene på over 60.000. En anden ting som skete var at de regnede forkert, flere gange. En gang regnede de 44.000 forkert i moms og jeg brugte en hel dag på at regne det efter og gik op til Told og Skat og prøvede at forklare at de havde regnet forkert. Det gad de overhoved ikke høre om. Så jeg gik til min revisor, som regnede det efter og gav mig ret. De havde regnet 44.000 forkert. Han tog op til Told og Skat og vupti, så havde de rettet ind. Regningen fra revisoren blev 13.000. Det var bare lidt om hvad der skete i mit firma dengang. Jeg gad til sidst ikke mere. Fyrede alle 23 ansatte og afmeldte firmaet. Da jeg kom op for at afmelde firmaet, ville Told og Skatte regionschefen gerne tale med mig, om jeg ikke ville forsætte firmaet. Øhhh NEJ!! Jeg kom ud med en gæld på ca. 500.000 Så jeg kæmpede med Skat siden 1996 til 2012, hvor jeg var så heldig at vinde over Skat i Landsskatteretten og de skulle betale mig mine penge igen. Det skal lige siges at de i perioder har opkrævet 68% i Skat af min løn, så jeg har i perioder, stort set ikke haft noget at leve for. Nu skulle man tro at tingene ville falde på plads, når Skat taber i Landsskatteretten, men så nemt, skal tingene ikke være. Jeg fik nogen af pengene 3 mdr efter de havde tabt. Nogen penge er opkrævet med 68% i skat og de penge er bare væk. De ved simpelthen ikke hvor de er, så dem har jeg ikke fået og derudover, påstår de forældelse på nogen af pengene, så jeg skal køre erstatningssager mod Skat. Så dem kæmper jeg så med nu, 6 mdr. efter Skat tabte. Så kommer nogen til mig og siger de arbejder sort, trækker ting fra de ikke må og så videre, så har jeg faktisk ikke specielt ondt i røven over det. Det er på grænsen til selvtægt. |
Hvor er det bare grotesk de ikke retter ind, undskylder og skynder sig at udbetale de penge de er dømt til at betale.
At de nu vil spilde endnu flere skattekroner på at køre en sag med dig fordi de mener noget er forældet er til grin.
Kom videre kære SKAT, lad være med at spilde vores alle sammens penge på ingenting.
P.S. Tillykke med at du vandt :)