Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er træt af Skat. Virkeligt træt!!!

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 23 person

I sep 1994 til marts 1996 havde jeg et hjemmeservice firma. Faktisk Københavns 3. største med 23 ansatte. Startet op fra bunden.
Udviklingen var at jeg kunne ansætte en ny medarbejder hver eneste uge.

Desværre havde Told og Skat region 2, en anden plan med min virksomhed: Den skulle buttfuckes.

Det startede ellers godt, jeg anmeldte firmaet, skrev at jeg skulle være arbejdsgiver samtidig og startede så firmaet op. Alt kørte som det skulle, indtid jeg en dag læste i avisen, at nu skulle der afregnes Skat/Amb osv for ens ansatte.

Jeg henvendte mig til Told og Skat og fik en uges udsættelse. Ugen efter gik jeg op med oplysningssedlerne og afregnede. Det var i computeralderens start og Told og Skat, havde udviklet en diskette man skulle ansøge om at få og så kunne man i fremtiden indberette via disketten. Den ansøgte jeg naturligvis om. Her startede balladen.

Næste dag blev jeg ringet op og spurt hvorfor jeg ville have den diskette, jeg var jo ikke registeret som arbejdsgiver. Jeg forklarede at det havde jeg ansøgt om samtidig med momsnummeret. Det kunne man så ikke forklarede Told og Skat medarbejderen.

Dagen efter stod der 2 fra arbejdsgiverkontrollen og ville kontrollere hele min virksomhed. De kom i alt i 2 dage.

En uge efter kom der post fra Told og Skat.
Jeg blev pålagt gebyr og renter, for manglende indberetninger af medarbejderskat, arbejdsmarkedsbidrag, for september, oktober, november, december og Januar. Ialt godt 13000.

Herefter gik alt galt.

Jeg blev pålagt gebyrer og renter, for en helt masse, som jeg i perioder fik fornemmelsen på at de selv sad og opfandt og til sidst, var beløbene på over 60.000.

En anden ting som skete var at de regnede forkert, flere gange. En gang regnede de 44.000 forkert i moms og jeg brugte en hel dag på at regne det efter og gik op til Told og Skat og prøvede at forklare at de havde regnet forkert. Det gad de overhoved ikke høre om. Så jeg gik til min revisor, som regnede det efter og gav mig ret. De havde regnet 44.000 forkert. Han tog op til Told og Skat og vupti, så havde de rettet ind. Regningen fra revisoren blev 13.000.

Det var bare lidt om hvad der skete i mit firma dengang. Jeg gad til sidst ikke mere. Fyrede alle 23 ansatte og afmeldte firmaet. Da jeg kom op for at afmelde firmaet, ville Told og Skatte regionschefen gerne tale med mig, om jeg ikke ville forsætte firmaet. Øhhh NEJ!!

Jeg kom ud med en gæld på ca. 500.000

Så jeg kæmpede med Skat siden 1996 til 2012, hvor jeg var så heldig at vinde over Skat i Landsskatteretten og de skulle betale mig mine penge igen.  Det skal lige siges at de i perioder har opkrævet 68% i Skat af min løn, så jeg har i perioder, stort set ikke haft noget at leve for.

Nu skulle man tro at tingene ville falde på plads, når Skat taber i Landsskatteretten, men så nemt, skal tingene ikke være. Jeg fik nogen af pengene 3 mdr efter de havde tabt. Nogen penge er opkrævet med 68% i skat og de penge er bare væk. De ved simpelthen ikke hvor de er, så dem har jeg ikke fået og derudover, påstår de forældelse på nogen af pengene, så jeg skal køre erstatningssager mod Skat. Så dem kæmper jeg så med nu, 6 mdr. efter Skat tabte.

Så kommer nogen til mig og siger de arbejder sort, trækker ting fra de ikke må og så videre, så har jeg faktisk ikke specielt ondt i røven over det. Det er på grænsen til selvtægt.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:52

Hvor er det bare grotesk de ikke retter ind, undskylder og skynder sig at udbetale de penge de er dømt til at betale.

At de nu vil spilde endnu flere skattekroner på at køre en sag med dig fordi de mener noget er forældet er til grin.

Kom videre kære SKAT, lad være med at spilde vores alle sammens penge på ingenting.

P.S. Tillykke med at du vandt :)

Fra Vojens
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:24

Hold da op en omgang du har været igennem!
Håber virkelig for dig at de snart retter ind og udbetaler dine penge til dig, det andet er sgu for langt ude.

Men ja jeg har også fornemmelsen af at man nemt kan komme galt afsted med SKAT. Har heldigvis ikke selv haft problemer (endnu) men er også ung.

Held og lykke og godt du har klaret dig igennem! De fleste var nok gået ned på så lang en kamp :)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:29

Jeg kender 2 andre som også er blevet fanget i SKATs net, selvom de ikke har været skyld i noget.
Problemet er at Skat ikke afslutter sager, når de starter et nyt år, så sender de regningerne som er blevet omstødt året før og året før det osv.

Jeg håber du får løst dit problem med dem.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:42
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 6 person

- Nu skal man jo altid være varsom med hvad man ytrer sig om på nettet i offentlige fora, men jeg kan ikke lade være denne gang.

SKAT er sindssyge. SKAT gør alt hvad de kan for at opretholde deres egen job, for at plædere for en falsk spejderære de har levet op til siden de var dukse som små.

SKAT er intet mindre end et vanvittigt system med en hob af vanvittige ansatte. (Beklager til de få, der faktisk er dygtige mennesker - men i burde fandme også finde jer et andet job.)

Til trådstarter. Jeg håber du vindet det hele! - har du tjekket om du må smide renter og gebyr på den anden vej hvis du vinder? (Kunne da være en smule fryd..). Jeg håber oven i en afgørelsen, hvor de dømmes til at betale dig alle dine penge tilbage igen, også at der udpeges 1-3 udvalgte medarbejdere der skal stille op til stening/motorvejsaffaldsopsamling/iklædning af orange kedeldragt og lænket til en pølsevogn på rådhuspladsen.

mvh

Thomas

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:49

Thomas Astrup:

- Nu skal man jo altid være varsom med hvad man ytrer sig om på nettet i offentlige fora, men jeg kan ikke lade være denne gang.

SKAT er sindssyge. SKAT gør alt hvad de kan for at opretholde deres egen job, for at plædere for en falsk spejderære de har levet op til siden de var dukse som små.

SKAT er intet mindre end et vanvittigt system med en hob af vanvittige ansatte. (Beklager til de få, der faktisk er dygtige mennesker - men i burde fandme også finde jer et andet job.)

Til trådstarter. Jeg håber du vindet det hele! - har du tjekket om du må smide renter og gebyr på den anden vej hvis du vinder? (Kunne da være en smule fryd..). Jeg håber oven i en afgørelsen, hvor de dømmes til at betale dig alle dine penge tilbage igen, også at der udpeges 1-3 udvalgte medarbejdere der skal stille op til stening/motorvejsaffaldsopsamling/iklædning af orange kedeldragt og lænket til en pølsevogn på rådhuspladsen.

mvh

Thomas

SKAT laver nogle fejl fra tid til anden, og problemet er at de er stædige og urimelige når det sker, det er faktisk det største problem.

Derudover må jeg sige at jeg personligt altid har fået ekstremt god behandling fra SKAT, både i forbindelse med virksomhed og da jeg f.eks. flyttede til Sverige.

De har været meget hjælpsomme og professionelle, så jeg må sige jeg ikke deler din generelle opfattelse af SKAT som organisation.

Problemet er som sagt at når de fra tid til anden tager fejl, går de ofte helt i baglås, og selvom de endda taber en sag, kæmper de bare videre og følger ikke nødvendigvis dommen, det er problemet, men jeg synes faktisk ikke det er en rimelig måde du fremstiller alle de medarbejdere hos SKAT der hver dag sidder og hjælper selvstændige og iværksættere og svarer på alskens spørgsmål.

Må man spørge om det er personlige erfaringer med SKAT du lægger til grund for at kalde dem sindssyge? eller hvad er grunden til du sætter det mærkat på hele SKAT og alle medarbejderne?

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 12:55

Indtil videre har jeg INGEN grund til at beklage mig over SKAT og deres måde at kræve kr ind på.. Jeg har ikke haft det store tumult..

Men kan da huske de gik MEGET op i at sige fairplay og "grøn zone - rød zone" 

De må have haft noget på dig, som DE mener er i den røde zone og derfor tjekker i hoved og røv - det jo fair nok.. Hvis du alligevel intet har at skjule..

Hvor de så laver fuck up er vel at køre dig ned... Fuldstændigt.. Regne forkert ( hvem fanden er de?????????? ) og så ikke ordne det bagefter..

Min kæreste gik engang ned til SKAT for at betale ved kasse 1 fordi hun VIDSTE at hun ville skylde penge i sidste ende og derfor ikke ville have et smæk... Medarbejderen regner løs og siger hun kun skal af med 2500 og så er de kvit og alt er rettet til..

Hun modtager et skattesmæk på over 10.000... Pengene er ikke mange - men på SU er det RIGTIG mange penge... 

SÅ F.....U....C....K nu dem et vis sted engang imellem... Der er nogle fjolser der arbejder alle steder...

Men der er sku også engler der arbejder rundt omrking : -)

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 12:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost:

Problemet er som sagt at når de fra tid til anden tager fejl, går de ofte helt i baglås, og selvom de endda taber en sag, kæmper de bare videre og følger ikke nødvendigvis dommen, det er problemet, men jeg synes faktisk ikke det er en rimelig måde du fremstiller alle de medarbejdere hos SKAT der hver dag sidder og hjælper selvstændige og iværksættere og svarer på alskens spørgsmål.

Må man spørge om det er personlige erfaringer med SKAT du lægger til grund for at kalde dem sindssyge? eller hvad er grunden til du sætter det mærkat på hele SKAT og alle medarbejderne?

Her er noget af en mail jeg fik fra Skat:

Hr. Carl Lorberg

SKAT har modtaget din nedenstående mail.

Vi har umiddelbart forstået din mal som et krav om erstatning.  I en sag om erstatning finder de civilretlige regler anvendelse. Det vil sige, at du skal dokumentere dit krav. Bevisbyrden påhviler dig. SKAT har ikke pligt til at oplyse sagen.

Vi indhenter nu en intern udtalelse. Derefter vender vi tilbage til sagen over for dig.

Med venlig hilsen
XXXXXX

-----------------------

Skat har ikke pligt til at oplyse sagen?????

Med andre ord, vil de ikke fortælle mig, hvor meget de har "stjålet" fra mig. De vil ikke oplyse mig om hvor mange gebyrer og renter jeg har betalt med MINE penge.

Jeg mener det er deres pligt at fortælle mig, hvad jeg har betalt til dem!

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du godeste, det nærmer sig tyrani, og så fik de dig oven i købet til at lukke virksomheden. Så vi går fra en produktiv virksomhed der bidrager, men lukker, til en stor udgift for staten istedet, som ikke er produktiv, og derfor skal tage det fra de produktive. Er det sært vi ikke kan få økonomien til at hænge sammen?

Nu har de så taget noget ved en fejl som ikke var deres, og nu vil de ikke betale dem tilbage. Var det den omvendte situation, ville du få en stor bøde, har du allerede fået i form af renter og gebyrer, på penge de ikke har ret til, eller fængsel, men tyveri fra staten er så åbenbart ok. Er der stadig nogen der undrer sig over, hvorfor nogle er for mindre regering og offentligt apperat?

Vupti, 23 medarbejdere der mister arbejdet hvor nogle skal på støtte. Oven i det bliver der flere arbejdsløse, det betyder udbuddet for de virksomheder der er tilbage bliver større, som igen betyder, at der er mindre konkurrence om de arbejdsløse, som så igen betyder, at de vil have sværere ved at finde et arbejde, som giver en ordentlig løn. Hvorfor tænker Skat dog ikke på, hvordan markedskræfterne virker, istedet for at straffe folk for at være innovative og produktive??

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:02

Carl Lorberg:
Jeg mener det er deres pligt at fortælle mig, hvad jeg har betalt til dem!

Jeg kender ikke reglerne, men kan man ikke måske søge agtindsigt i egen sag og på den måde tvinge det ud af dem?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)