Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er træt af Skat. Virkeligt træt!!!

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej Carl

Du er ikke alene. Kæmper på 4 år med fejl i momsafregning.

Sørger for regelmæssigt at rykke

Bed om en afgørelse som du kan sende til Landsskatteretten. Så går der højst et år, før du får en afgørelse fra landsskatte retten. Har du brug for hjælp til at klage, så bare skriv. Jeg vil hjælpe din gratis!!!!

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 22:05

Holdt da op en tur du har fået !! 

Jeg oplever også at jeg føler at jeg slår i en dyne med hensyn til SKAT, omend i meget mindre skala

Det hele startede da jeg skulle have nedvejet min bil på papegøjeplader og betalte den ekstra reg afgift osv. Jeg skulle så betale vægtafgift på ny, da jeg skulle have nye plader ( fair nok ) Problemet lå i at de ikke havde lavet beløbet mindre ( en forskel på ca. 5.000 kr pr. år ). Det fik jeg efter flere telefonopkald og MANGE timers venten i en kø i telefonen rettet. Så kom problemet til at få udbetalt den gamle vægtafgift som jeg skulle have tilbage. ( 5.200 kr ) Det kunne de HELLER ikke finde ud af og først efter flere telefon opkald og timers venten lykkedes det ( i deres system )
For der står nu i deres system at de har udbetalt 5.200 kr. til mig, men jeg har kun fået 1.200 kr. ind på kontoen :/ Aner ikke hvad jeg skal gøre !!

For at fuldende historien er de nu også kommet til at ændre min bil i system, så den ikke har 136 HK og kører 17,9 km/l, men har 250 HK og kører 11,7 km/l. Frygter den da mit forsikringsselskab opsiger min forsikring eller forhøjer præmien betydeligt.

Aner ikke længere hvad jeg skal gøre og overvejer om man bare skal sige det var det og opgive .... det er jo pisse frustrerende.. Jeg har haft fat i både trafikstyrelsen, fundet typegodkendelse som beviser hvad min bil er for en og at den som de har registreret ikke findes ... men de påstår at jeg tager fejl ?? 

De er ikke nemme at arbejde med synes jeg !!

Lille surt opstød herfra, god dag derude :D  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

I burde få Operation X ind på sagen!.. hvis nu TV2 giver lov til det (;

Det jo næsten statskriminaltet  

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thyregod.

I morgen, sender du dem en mail igennem Skat.dk. Du vil få et autosvar med et ref nummer.Der skal står i den mail, hvad bilen er for en model og at du ikke har modtaget den fulde tilbagebetaling.

Derefter ringer du til dem og henvis til det ref nr. du har fået i din mail. Bed om at få en afgørelse på at de mener bilen har 250 HK. Bedt også om at de beviser at de har sat de 5200 ind på din konto. Det er vigtigt du beder om en afgørelse. Samtidig med afgørelsen, skal de sende dig en klagevejledning. Det er ikke altid de sender den automatisk, så mind medarbejderen om at du også vil have den.

Med klagevejledningen i hånden, SKAL du klage til Landsskatteretten, inden 4 uger. Hvis der går over 4 uger, afviser Landsskatteretten sagen!!

Har du brug for hjælp, skriver du bare en mail til mig og vedlægger de ting jeg har brug for, så skal jeg nok formulere mailen til dem. Igen fordi Skat er så søde ved mig, gør jeg det gratis.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 17:57

Tak Carl ! 

Det vil jeg gøre ASAP !

Jeg har før sendt en mail via SKAT.dk og jeg mener altså ikke at der skete noget, men det gør jeg igen.

Hvis der ikke kommer et svar så skriver jeg lige igen og hører hvad jeg kan gøre :)

Mange tak for hjælp.. God weekend 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 15:32

Så er det tid til en opdatering på min skattesag.

Skat tabte jo i Landsskatteretten og udbetale 3 år tilbage fra den dag hvor sagen kom til Landsskatteretten.

Nu har jeg fået en afgørelse på at Skats Inkasso center, kaldet IC, har kørt min sag helt normalt og der ikke er sket fejl og derfor er skat ikke erstatningsansvarlige.

Så dette er normal praksis hos Skat:

27/10-10 sender jeg en mail til Skat.
Jeg får en kvitteringsmail hvor der står at de vil svare inden for 5 dage.
Herefter hører jeg intet.

11/3-11, har jeg 11 opkald til Skat IC, før jeg kommer igennem. Ialt sidder jeg i telefon kø i 3 timer, kan jeg se på opkaldslisten.
Først efter disse opkald, starter de sagsbehandlingen af min sag.

23/3-11 Får jeg en afgørelse på min sag.

5/4-11 klager jeg til IC og sagen kommer i Landsskatteretten.

Da Skat ikke sagsbehandlede min sag i 2010 og der er kommet en ny forældelseslov den 1/1-11, har jeg åbenbart mistet omkring 40.000 plus renter.

Så det er helt alm. sagsbehandling hos Skat at man ikke svare borgerne, man sagsbehandler ikke sager borgere henvender sig om. Kun hvis borgeren ringer godt 5 mdr. senere, sagsbehandler man borgerens sag.

Jeg har min helt egen holdning til dem som arbejder hos Skat og efter det her, er mine moral begreber ændret.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21

Jeg kan godt følge dig. Har brugt denne weekend på at hjælpe et par iværksættere, der også bøvlet med "væsenet".

Den ene skulle have overskydende skat tilbage for 2011. Skat modregnede i gammel momsgæld (hvilket er helt efter bogen). Problemet er så bare at de modregnede så meget at overskydende skat for 2011 pludselig blev til skattegæld for 2011. Fuldstændig uanstændigt.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04

Ja det lyder bestemt ikke som god behandling, uanset hvad - hvis de anerkender mailen fra 2010 fatter jeg ikke den med forældelse - det lyder for mig også skandaløst. Hvad kan du så gøre nu? Du får jo penge tilbage efter landskatterettekendelsen, bare mindre - eller ?

Kan du prøve en ny landsskatteretssag (har du kræfter og kan du vinde) eller hvilke instanser kan der klages til. Selve sagen er for kompliceret for mig, men at de ikke svarer på en mail fra 2010 og det derfor går langt ind i 2011 - og af den årsag rammes af en ny forældelse, lyder rædsomt.

Jeg ville ikke skære alle ansatte hos skat over en dårlig kam - jeg har haft masser af positive oplevelser og til nu få dårlige med de ansatte. Systemet derimod - den tosset langsomme sagsbehandling, deres IT, deres svartider, deres telefonservice - den er jeg ikke vild med

Desværre er det også mit indtryk, at en del af de ansatte er blevet mere "gnavne" måske i tråd med hårdere arbejdspres, men jeg har faktisk haft et par sure svar, når jeg har brugt kommunikation med skat til at afklare spørgsmål

Kunne det være en ide at prøve at tale med http://twitter.com/Skattefar  hvor ansatte på skat faktisk som jeg ser det, prøver at holde en kommunikation?

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34

@ Carl, Cookie,

Klagesystemet i Danmark er ganske stive. For mig lyder det som om at muligheden for Carl alene ligger i at få sagen anket til Landsretten.

Alternativt ville jeg overveje at indbringe dagen for retssikkerhedskontoret, som netop skal holde øje med at SKAT overholder retssikkerheden - alternativt overveje Ombudsmanden. Det hjælper måske ikke på spørgsmålet om erstatning, men kan måske være med til at sætte fokus på retssikkerheden.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:01

@Cookie. Jeg har da jeg fik afgørelsen at vide, udvidet min klage så de bliver nød til at tage stilling til andre spørgsmål, så jeg i det mindste kan få bare nogle af de penge, de mere er forældet. Jeg håber den del ender i Landsskatteretten og jeg vinder, for så har den afgørerne konsekvenser for Skat. Vinder jeg den sag, vil en borgers henvendelse til Skat, gøre at forældelsen afbrydes, når en borger skriver til Skat og det vel at mærke er skat som skylder borgeren penge.

Det drejer sig specielt om Forældelseslovens §16 stk. 3; Er det aftalt, at tvist om en fordring skal afgøres ved voldgift, eller er anden særlig afgørelsesmåde hjemlet, sker afbrydelsen, når fordringshaveren iværksætter, hvad der fra dennes side skal gøres for at sætte sagen i gang. Stk. 2, nr. 2-4, gælder tilsvarende.

Jeg mener der er en aftale imellem Skat som har deres lovgrundlag og mig som skatteborger og da sagen kan komme i Landsskatteretten. Da jeg ikke kunne gøre andet end at klage og vente på deres afgørelse, før jeg kunne få den i Landsskatteretten, har jeg gjort hvad jeg kunne. Vinder jeg den, vil det have gigantiske konsekvenser for Skat.
Hvis Landsskatteretten ikke giver mig medhold i det, vil jeg anke afgørelsen til Landsretten, da det vil være en klar forbedring af os skatteyders retsstilling.

Desværre skal afgørelser om sagsbehandling for Skatteministeriets borgerombudsmand.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)