Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for online salg af fødevarer? Specielt produkter udenfor køl.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet spurgt af en fra et andet forum, om hjælp til noget viden omkring en webshop. Jeg har hjulpet hvad jeg kunne, og meldt blank derefter. Så nu spørger jeg her.

Knægten her har en idé om, at sælge produkter til folk med mælkeallergi online, så vidt jeg har forstået det. Og grunden er, at hans mor selv lider af mælkeallergi, og at online markedet for alternativer er ret begrænset.

Nu ved jeg at der er et hav af regler med opbevaring af fødevarer, transport osv osv, men hvad med sådan noget som fx soyamælk? Det står frit på hylderne i supermarkederne, så det behøver tilsyneladende ikke være på køl. Nu kender jeg ikke til den primære plan, men jeg kan gå ud fra, at det vil være noget handel af laktosefri produkter, for ligesom at få det på banen også.

Jeg savner ikke feedback til selve konceptet, men vil blot høre, om der er nogen specielle regler man skal kende til, inden man kaster sig ud i noget af i den dur.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:54

Jonas:

Nu ved jeg at der er et hav af regler med opbevaring af fødevarer, transport osv osv, men hvad med sådan noget som fx soyamælk? Det står frit på hylderne i supermarkederne, så det behøver tilsyneladende ikke være på køl. Nu kender jeg ikke til den primære plan, men jeg kan gå ud fra, at det vil være noget handel af laktosefri produkter, for ligesom at få det på banen også.

Selvom fødevarende ikke står på køl, så skal virksomheden der sælger fødevare stadig registreres hos fvst. Også webshops! Fødevarende skal opbevares korrekt, og indretningen dertil skal godkendes. Derudover skal der føres en egenkontrol.

Selve registreringen koster intet, besøgende fra FVST koster heller ikke noget hvis det er detail-handel. Hvis der tildeles en 2, 3 eller 4'er i smiley (Alle de ikke helt glade) så skal der et opfølgningsbesøg til, og det koster penge. Personen skal dog optages i næringsbasen, og det koster et prøvegebyr + et 1.100 kroners gebyr årligt.

Jeg vil anbefale din ven at kontakte fødevarestyrelsen (FVST) på 72 27 69 00, de kan helt sikkert hjælpe din ven videre. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:57

Jeg takker for det hurtige svar :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)