Hejsa Jeg har et firma hvor jeg servicerer nogle racerbiler, men 1. september åbner jeg et autoværksted og en webshop med udstyr. Er der nogen der har erfaring vedr. skal jeg køre videre som et firma eller skal jeg oprette 2 nye firmaer? Håber I kan hjælpe mig |
Et eller flere firmaer
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Jeg ville nok høre min revisor om det. Kort kan siges at åbner du et nyt Aps eller 2 til de nye ting ''satser'' du kun 125.000 kr. pr. stk. Bruger du det gamle firma satser du alt hvad der er i det firma (+ dem som hefter for det) |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Hej! Jeg vil nu også sige, at såfremt du ikke vil satse alt hvad du ejer og har, bør du nok overveje selskabsformen. /Peter |
Hej Bo, Du skriver ikke om dit firma allerede er et aps eller om du driver det i personligt regi. Hvis det er et aps er hæftelsen overfor kreditorer og andre selskabets. Eftersom du skal så meget forskelligt bør du efter min opfattelse som minimum være i selskabsform.. Du kan evt starte med et selskab og -hvis forretningsområderne kan stå alene-spalte dem ud senere. Juridisk har du en samlet kasse som alle selskabets kreditorer kan gå på indtil spaltningen og herefter findes der faktisk en selskabsretlig regel om at de andre selskaber i spaltningen også hæfter. Så hvis det er opstart af nye områder taler dette for at lave flere apser fra starten af. Der er mange overvejelser. Du er velkommen til at ringe. vh Jon |
Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)