Hej Står i den situation at jeg skal have lavet noget solidt linkbuilding/backlinking arbejde på mine webshops i sverige, italien, spanien, frankrig og england. Havde tænkt mig at hyre nogle indfødte til denne opgave, men frygter nu efter googles opdateringer at risikere det skader mere end det gavner. Negativ SEO er det noget jeg bør være meget opmærksom på hvis jeg sætter nogle indfødte til at lave links i de pågældende lande, eller er det mest når vi snakker om robotter der linkbuilder på meget meget gamle blogs/forums? Hvis i har erfaringer med hvordan man ellers kan få lavet arbejdet på fornuftig vis så sig endelig til. Mvh Christian |
Hej Christian.
Jeg syntes det lyder som en god ide men du skal være opmærksom på følgende når du outsourcer:
1. Lav defineret og grundig beskrevet retningslinjer for arbejdaopgaverne, deadlines, pris fastsættelse osv.
2. Lav en to-dó-liste og en NOT-to-dó liste, det dækker bla. Over de IKKE må skyde 4000 links af i timen fx.
3. Du kan jo finde store respekteret seo firmaer i alle lande der er ligeså dygtige, kompetente, erfarne og White hat som nogle af de dygtige i DK.
Jeg vil råde dig til at spørge Anders Saugstrup til råds, da han selv er ekspert og bosiddende i udlandet - han har garantert kendskab til din problem stilling. Find ham her eller i G+