Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af selskab i Sverige.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 04:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Først og fremmest, godt nytår!

Ville høre om der er nogen her som har erfaring med (links/numre/etc.) etablering af selskab i Sverige?

Pt. driver jeg et mindre dansk entreprenørfirma. Hvis jeg valgte at stifte en svensk selskab, ville jeg så umiddelbart kunne udføre entrepriser i Danmark, eller skulle jeg registrere mit svenske selskabe her ind arbejde påbegyndes?

På forhånd tak..

Hilsen

Frederik
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 05:23
En anden bruger spurgte tidligere på måneden omkring etablering af et svensk aktieselskab. Jeg ved ikke om det er brugbart info for dig, men han fandt i hvert fald en PDF med informationer omkring kravene der til - se mere her:

Jeg skulle ikke mene at der er specielle krav for at du må udføre arbejde i Danmark gennem dit svenske firma.

http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1743&pageNo=1
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:08
Hejsa,

Takker for dit svar som var meget brugbar!

Derudover har jeg fundet resten at de søgte svar på:

Link 1

Link 2

Tak.

Mvh

Frederik
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:36

Du skal lige være opmærksom på at den indtægt du oparbejder i det svenske selskab i visse situationer - også - skal beskattes i Danmark.  Det vil være tilfældet hvis det svenske selskab udfører entrepriser i Danmark af en varighed på mere end 12 måneder.

Herudover skal du være opmærksom på at det svenske selskab i skattemæssig henseende vil blive betragtet som et dansk selskab hvis selskabets reelle ledelse sker fra Danmark, og det kunne man godt have en overvejende formodning om var tilfældet her.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)