Først og fremmest, godt nytår! Ville høre om der er nogen her som har erfaring med (links/numre/etc.) etablering af selskab i Sverige? Pt. driver jeg et mindre dansk entreprenørfirma. Hvis jeg valgte at stifte en svensk selskab, ville jeg så umiddelbart kunne udføre entrepriser i Danmark, eller skulle jeg registrere mit svenske selskabe her ind arbejde påbegyndes? På forhånd tak.. Hilsen Frederik |
Etablering af selskab i Sverige.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Jeg skulle ikke mene at der er specielle krav for at du må udføre arbejde i Danmark gennem dit svenske firma. http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1743&pageNo=1 |
Du skal lige være opmærksom på at den indtægt du oparbejder i det svenske selskab i visse situationer - også - skal beskattes i Danmark. Det vil være tilfældet hvis det svenske selskab udfører entrepriser i Danmark af en varighed på mere end 12 måneder. Herudover skal du være opmærksom på at det svenske selskab i skattemæssig henseende vil blive betragtet som et dansk selskab hvis selskabets reelle ledelse sker fra Danmark, og det kunne man godt have en overvejende formodning om var tilfældet her. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)