Min umiddelbare tanke er at man betaler sin kreditor på forhånd og så ellers trækker det beløb fra kreditor kontoen man har brugt når måneden er omme. Eller er der en anden meget bedre måde at gøre dette på?
Ting nummer to.
Jeg har en paypal konto hvor kunder har betalt ind på. Min tanke er at oprette paypal kontoen som et aktiv. (Fx. som en bankkonto) Og så bruge den som den slags. Eller er det en forkert måde at gøre dette på?
Hvis du køber eks. kontor artikler og du har kredit. Bogfører du det på debit kontor artikler og kredit på den enkelte kreditor konto.
Hvis du ikke har kredit hos en kreditor så betaler eks. fra banken kredit og debit på den pågældende kreditor og når du så køber noget bliver dit tilgodehavende ned skrevet ved at boghøring bliver bogført i kredit løbende.
Om du bruger bank eller paypal er det jo det samme fordi paypal er jo også en form for bank konto.
Min umiddelbare tanke er at man betaler sin kreditor på forhånd og så ellers trækker det beløb fra kreditor kontoen man har brugt når måneden er omme. Eller er der en anden meget bedre måde at gøre dette på?
Det er helt korrekt måde at gøre det på.
Martin Arendtsen:
Jeg har en paypal konto hvor kunder har betalt ind på. Min tanke er at oprette paypal kontoen som et aktiv. (Fx. som en bankkonto) Og så bruge den som den slags. Eller er det en forkert måde at gøre dette på?
Paypal-kontoen ER vel nærmest en bankkonto, så du kan roligt behandle den som en bankkonto i dit bogholderi.