Min mand og jeg har begge vores alm. arbejde men to dage om måneden arbejder vi bla. som konsulente for ASK, vi har vendt problematikken omkring SKAT, virksomhed ect . MANGE gange hvad er smartest, pt. kører det som B inkomst vores konsulent arb, men hvad tænker i smarte mennesker her inde er det bedste..?
Opret et firma. Så kan i trække udgifter fra. Det er også et krav hvis i omsætter for mere end 50k om året. Yderligere har i mulighed for at udskyde personlig beskatning af pengene hvis i begynder at tjene for meget i forhold til topskat mv.
I kan også trække direkte udgifter ved erhvervelse af b indkomst fra på selvangivelsen Tøj kun hvis det er helt specielt arbejdstøj ( firmaer kan dog trække ansattes tøj i vist omfang hvis der er tydeligt logo på) jeg tvivler på i får godkendt alm tøj, jakkesæt o.l. som konsulenter Bil fratræk som b indkomst eller firma som km penge ved kørsel til kunden. Firmabil er næppe aktuelt som i beskriver det med et par gange om måneden Personlig virksomhed kræver ikke revisor men vil i bruge virksomhedsordning og udskyde skat vil jeg tilråde det.
Umiddelbart vil jeg sige at honorar og b skat som I gør det idag er fornuftigt med mindre det overstiger 50.000 pr lbd 12 mdr, det er i alle fald enklest
Man kan godt være lønmodtager i princippet - og der kan man jo tjene som man vil. Man kan vel også være honorarmodtager med AM bidragspligtig indkomst og der tjene som man vil, men HVIS man er selvstændig - og det er der regler for -http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=30530 skal gerne åbne en PDF fil om det - så skal man være momsregistreret - og så har i faktisk et ganske stort problem, for det skal man være lige så snart man FORVENTER at nå 50.000 kr i omsætning inden for 12 lbd måneder og så kan og vil de førstindtjente penge give jer et momsproblem.
Mon ikke i faktisk er OK med honorar som af arbejdsgiveren opgives som bidragspligtig AM indkomst.
I kan lige vente til en mere regnskabskyndig - evt revisor kommenterer, men jeg mener ikke der er grænse for indtægten hvis det er almindeligt honorar - men det er en let flydende grænse - honorar eller selvstændig, og måske skulle i trods alt lige høre en revisor om hans synspunkt - det ville være surt hvis I ryger ind i en alvorlig momsproblematik på det allerede indtjente bagudrettet