Har en medarbejder som jeg godt kunne tænke mig at give en gave - fra firmaet - i forbindelse med noget afslutning af studie. Jeg forestiller mig der kan være nogle regler på det område.. noget nogen herinde kender til? |
At give en medarbejder en gave.. ?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app
|
Tak for svar! Kan det virkelig passe man ikke må give for mere? Ved du hvordan beskatningen fungerer? Kan ikke rigtig finde noget om det på SKAT''s sider.. |
Der er jo nok nogle måder at omgå det på, men rimelig sikker på at det er sådan, hvis det er over, er det til personlig beskatning. Men mon ikke der kommer en af skattemændene på herinde, der kan belyse det. |
Håber en med forstand på SKAT kan give sit besyv med her ? :) |
En idé var muligvis bare at ringe eller skrive til SKAT, de burde hvertfald kunne give dig et svar som du kan gå ud fra. Men jo, de 500 kr. holder stik - men derudover er jeg ikke helt klar over hvad man kan gøre. Jeg tror dog, at en lovlige måde på det, var at din medarbejder selv betalte skat af gavens beløb (over de 500 kr.) - men det kan jeg godt se der ikke er så meget ved. |
// Jesper Skov
Hvis gaven skal være skattefri for modtageren (og det er vel hensigten?), så er det korrekt, at den må koste max. 500 kr. inkl. moms og ikke mere. Du kan jo også give din medarbejder et større beløb eller en større ting, som så er skattepligtigt. Læs evt. mere her: http://anettesand.dk/2006/11/13/julegaver-til-ansatte-og-kunder/ |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)