Jeg har Google Adsense på indtil videre 2 sider som giver x.xxx antal kroner.
Hvis jeg nu opretter en Adwords kampagne som koster det samme som Adsense giver i afkast, kan man så ikke næsten tale om gratis reklame ?
Kan man betale sine Adwords med penge fra sin Adsense konto eller SKAL man først have pengene fra Adsense for så at kunne betale til Adwords?
Er der andre der kører med en non-profit kampagne, altså hvor indtægterne betaler udgifterne eller er det typisk at man er på det ene hold.. enten dem der betaler for annoncerne eller dem der får penge for at vise dem?
Mener det hedder noget så fint som arbitrage. At du køber noget billigere end du sælger det videre - hvis det fungere sådan er det jo bare at skrue op for kampagnen. Der findes folk der udelukket arbejde med dette, altså lave sites hvor de køber billigt trafik til som de sælger dyrt.
Adwords og Adsense er uafhængige af hinanden - så du bliver nødtil at have pengene ud af adsense (noget forsinket) inden du kan betale til adwords - desværre.
Husk at få pillet bruger oprettelse af din shop inden du begiver dig ud at købe trafik - og så få smidt noget salgsstyring på så du kan se om folk køber, opretter sig som bruger, tilmelde sig nyhedsbrev - eller hvad du nu mener der er af værdi.
Vi har desuden planer om at tilbyde kunderne feks. 30% eller 40% på en given vare hvis de til gengæld opretter et projekt på siden ang. montering mm.
Det giver en masse tekst som Google kan lide, og så er det jo også en god reklame... hvis det man sælger altså er OK kvalitet.
Har ingen overvejelser gjort med Adsense, jeg smed det bare ind 2 steder, men det er også en af de ting jeg skal have kigget på. Der er vildt mange ting at rive i og jeg synes det er supersjovt at arbejde med... og det er rigtig lækkert med alle jeres input.
Har fået fat i en designer der skal hjælpe med at lave siden om.
Alle sammen små trin der skal gøre indkøb i Shoppen til en bedre oplevelse.
Jeg ved godt at det sikkert er delvist tilfældigt men min omsætning er steget 70-80% ift. samme måned sidste år. Det er jeg meget tilfreds med, da ToyotaExtreme jo kun er en ''for sjov'' biks ;-)
På www.tigernet.dk sælger jeg SMS''er til under normalprisen. Det kan jeg gøre fordi Google Adsense betaler mere end differencen. Så jo... det kan sagtens lade sig gøre at tjene på mere end hvad du giver ud.
Der er også nogle der køber nogle Adwords ord og så har de nogle sider der er lavet til lige præcis de ord. De satser så på at gæsten klikker på reklamerne og tjener på det.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Spørgsmålet er så om I ville sælge mere af jeres egentlige produkter ved ikke at fylde siderne med reklamer der kun har til formål at få folk væk igen?
Claus... kunne aldrig finde på at smide reklamer i Shoppen, men har intet problem med det på sitets øvrige sider.
Cygnet.. Nu har jeg lavet så man kan handle UDEN at logge ind. Ved ikke lige om fremgangsmåden er optimal, men nu virker det i hvert fald og som alt andet skal det jo nok finpudses.
Spændt på at se om det ændrer noget. Har et hav af andre idéer, men når man også skal passe den ''normale'' drift af Shoppen, samt passe 2 andre job, så kniber det med tiden, men jeg prøver så godt jeg kan, og for søren hvor jeg hygger mig med det ;-)