|
Tja er vel ikke noget helt andet. Vi scraper jo stadig fra "EDBpriser" og "udnytter" deres service for at sende det videre til vores kunde. Så ser ikke den store forskel.
|
Tja er vel ikke noget helt andet. Vi scraper jo stadig fra "EDBpriser" og "udnytter" deres service for at sende det videre til vores kunde. Så ser ikke den store forskel. |
Men er forskellen ikke, at EDBpriser har fået disse priser serveret af de forskellige shops, i form af et produktfeed? Selvom det måske er et fiktivt eksempel, er jeg ret sikker på at EDBpriser ikke vil sætte pris på at du scraper priser derfra. Om det er lovligt skal jeg ikke gøre mig klog på, men da det er et produkt de tjener penge på at videreformidle, tror jeg ikke at den går. |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
Mon ikke konklusionen er, at hvis I vælger at viderebringe/sælge automatisk minet content imod rettighedsindehavers interesse - altså uden at det skaber værdi som f.eks. mertrafik eller tilsvarende til rettighedsindehaver - så vil der på et eller andet tidspunkt opstå en konflikt, enten juridisk eller simpelthen ved en teknisk blokering, når nogen lurer hvad der foregår. Ud fra hvad du har beskrevet (de fiktive eksempler), virker det altså ikke som noget sympatisk eller bæredygtigt projekt - men det kan jo være, at det faktiske projekt på en eller anden led vil gøre verden til et bedre sted:-) |