Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med 301 redirect

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Marine Conservation Philippines Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at bygge sitet www.marineconservationphilippines.org op med wordpress. I øjeblikket ser .htaccess filen sådan ud:


# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Jeg er absolut novice ud i redirects, men det jeg ønsker at opnå er at links til hhv. http://marineconservationphilippines.org og http://www.marineconservationphilippines.org "sammenlægges" at SEO hensyn.  Hvad skal jeg tilføje for at gøre det? Håber en af jer erfarne kan give mig et praj.

Mvh Søren



Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Det har Wordpress allerede gjort for dig :-) 

 iPhone 6

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør wordpress installationen allerede for dig :)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Først og fremmest, det kode du har skrevet er ikke en redirect, men en rewrite/ omskrivning.

Men det er såmend også en rewrite du skal bruge i dit tilfælde hvor du gerne vil redirecte non-www til www. Men jeg vil dog anbefale at du gør det sådan at du redirecter alt der ikke er "www." bliver redirected til www. Da din side så heller ikke risikere dobbelt indhold på andre subdomæner, og yderligere vil du kunne opnå flere fordele i din linkbuilding til sitet.

og det ser ud således:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.domæne\.dk$
RewriteRule ^(.*) http://www.domæne.dk/$1 [L,R=301]

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Marine Conservation Philippines Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for hjælpen alle tre! Jeg bliver dog lidt i tvivl af Kims indlæg - Gør Wordpress allerede arbejdet for mig eller ej? Hvis WP gør arbejdet, hvad er så fordelen ved at tilføje linjerne Kim skriver?

Vh Søren

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren - dykning og havbiologi:
Hvis WP gør arbejdet, hvad er så fordelen ved at tilføje linjerne Kim skriver?

Fordelen er at mens WP kun redirecter fra domæne.dk til www.domæne.dk eller omvendt. Så gør de linjer jeg skriver noget mere... skriver man fx lirumlarum.domæne.dk så redirecter WP ikke. Det er blandt andet det de linjer jeg skriver retter op på, inklusiv det WP allerede gør i forvejen. Fejlen ses tit i form af fx for mange eller for få www foran punktummet, og skriver en bruger det når de linker til din side, ja så vil din side også blive indekseret sådan, medmindre man skriver de linjer kode.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Marine Conservation Philippines Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh sååådan! Det er nok et sjældent tilfælde, men alt er værd at tage med. Tak!

Tilføjer jeg linjerne mellem disse to linjer, så?

RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

Vh Søren

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Indsæt de 3 linjer før:

# BEGIN WordPress

Men husk at skrive dit domæne i stedet for det jeg har skrevet :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej KTJ-Media.dk    

Jeg så en gang en tråd her på amino.dk , der syntes du ikke at .htaccess var godt at bruge til ens side det  var langsomt  -     nu taler du ikke om andet end .htaccess

Gik der et lys op for dig den dag -  .htaccess er og bliver nummer et til   rewrite  og url redirect 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du få ikke penge af seo:

Hej KTJ-Media.dk    

Jeg så en gang en tråd her på amino.dk , der syntes du ikke at .htaccess var godt at bruge til ens side det  var langsomt  -     nu taler du ikke om andet end .htaccess

Gik der et lys op for dig den dag -  .htaccess er og bliver nummer et til   rewrite  og url redirect 

Jeg vælger at ignorere dit trolde indlæg, men prøv engang at hoppe over på e-univers.dk hvor jeg har skrevet et indlæg for under 2 uger siden, om netop dette emneWink

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)