Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man undersider i Wordpress utilgængelig for Google og andre, undtagen via admin panel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 64
Fra  w Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gør man Wordpress underside ikke synlige for Google og andre, undtagen man kan se den via admin panelet?

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 23:24

Hej Esben,

Det nemmeste ville nok være at lade være med at publisere dine undersider, men bare gemme den som "Drafts" (udkast).

Ellers findes der også plugins der kan håndterer det for dig såsom pagerestrict.

Jeg ved dig ikke helt om dette plugin også skjuler siden for Google decideret.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 23:27

Hej Esben.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men svaret er nok en af følgende ting:

1. Du ønsker at redigere på en side, uden at den er synlig på din hjemmeside (hverken for mennesker eller søgemaskiner), men også uden at udgive den med det samme -> Løsningen er at gå ind for at redigere indlægget/siden og sætte status til "kladde" (gøres til højre hvor der typisk står "udgiv med det samme") - på den måde er den ikke "online" i den forstand at andre kan se den (gælder også søgemaskiner).

2. Ønsker du at mennesker skal kunne læse den, men at søgemaskiner ikke tager den i betragtning - altså at den ikke indekseres? -> Løsningerne er mange, men det nemmeste (i min optik) er at downloade Yoasts SEO-plugin, installere og aktivere det, gå ind på indlægget/siden og sætte indstillingerne til "noindex" via det plugin du netop har installeret.

mvh

Thomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 64
Fra  w Skrevet kl. 00:33

Undersiderne indeholder data til en database udregner, og har ingen værdi for brugerne men kun for database udregneren. Derfor er der ingen fidus i at Google indeksere det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)