En timepris siger ikke nødvendigvis noget om den samlede pris, og heller intet omkring kvaliteten af rådgivningen.
...hjælp af en bankuddannet mentor gennem kommunens vækststrategi...
Pas på med bankansatte og kommunalt ansatte! Min erfaring er, at de ikke kender nok til lovgivningen til at kunne rådgive om andet end meget basale moms- og skatteregler.
Det er selvfølgelig ikke fair at skære alle over én kam, men jeg synes bare, at det er tendensen, blandt de folk jeg har haft kontakt med.
Men igen... det samme kan siges om mange bogholdere, som (desværre alt for ofte) også kun har et overfladisk kendskab til moms- og skatteregler!
Derudover har jeg også oplevet, at både registreret revisor og statsautoriseret revsisor kan rådgive forkert. Tendensen er dog, at de er dem med bedst styr på reglerne.
I din nuværende situation, hvor du allerede har en aftale med revisor, og du har en stram tidsplan, så lyder det som en god idé, at fortsætte med din nuværende revisor, indtil du har styr på dit Kom-igang-lån.
Derefter kan du begynde at vurdere på, om du evt. skal skifte til en anden revisor fremadrettet.
Held og lykke med møderne og virksomhedsopstarten!