Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster din revisor !

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg har netop booket et møde med en revisor i forbindelse med opstart af mit firma.

jeg har fået oplyst at han koster 1500 pr. time + moms.

Hvad betaler i andre for jeres revisor ?

Mvh ulven

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:52

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 21:59

Vi betaler 1200 ekskl. moms per time. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:17

Revisorer koster alt fra 2.500 + moms i timen og nedefter.

Med mindre der er tale om, at du skal have ekspertbistand og at mødet omhandler særlig revisorrådgivning, så kan en bogholder eller billigere revisor godt klare opgaven.

Hos mig man du købe standard revisorrådgivning for 480 kr. + moms i timen.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Blot nysgerrig - behøver du en revisor. Jeg får hjælp af en bankuddannet mentor gennem kommunens vækststrategi - gratis 6 timer i alt. Regionerne stiller også rådgivere til rådighed igennem deres væksthuse.

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

ulven:

Hej !

Jeg har netop booket et møde med en revisor i forbindelse med opstart af mit firma.

jeg har fået oplyst at han koster 1500 pr. time + moms.

Hvad betaler i andre for jeres revisor ?

Mvh ulven

Hej

Du kan i princippet ikke anvende en timepris til noget som helst - Det er og bliver den samlede pris/honorar, der er afgørende.

Således er der revisorer, også godkendte, der i længden kan være billigere end en bogholder/regnskabsbureau og vice versa.

Derfor bør du indhente tilbud fra flere forskellige på en samlet pris, og herefter træffe dit valg.

Tonny

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:35

Godt spørgsmål. jeg har ikke lige tænkt over andre muligheder. Men jeg er meget tidspresset og skal have lavet et likviditetsbudget før banken vil bevillige mit kom i gang lån. De har næsten sagt ja. Hvis der er nogen detaljer som falder på plads. Så jeg vil være ret sikker på det er rigtigt i første hug og i løbet af få dage så de ikke skifter mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Smed mens jernet er varmt og få den revisor som du har kontakt med til at lave dit likvidtetsbudget til banken. Du ville kunne finde afvigelser på plus/minus nogle få hundrede kr. blandt de godkendte revisorer. Men husk at prisen siger ikke noget om deres effektivtet - det gør kun prisen på den samlede opgave.

En godkendt revisor koster normalt mere end en bogholder  - men har som oftest mere tyngde i forhold til banken.

/Henrik

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej ulven,

Hvilken rådgivning har du behov for?

Du skriver opstart af firma - er det selskab?

Hvilke særlige problemstillinger har du behov for at få drøftet med revisor?

Jeg mener at du måske kunne klare dig med at få afklaret hvad du skal være opmærksom på når man starter virksomhed - hvis det er det der er tilfældet kan du få mange spørgsmål afklaret ved at søge/spørge her i Amino?

Har du et særligt forhold er du velkommen til at sende en mail hvis du ikke ønsker det drøftet i åbent forum og min timepris er laaaangt fra nævnte satser!  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig med Tonny!

En timepris siger ikke nødvendigvis noget om den samlede pris, og heller intet omkring kvaliteten af rådgivningen.

RikkeJ:

...hjælp af en bankuddannet mentor gennem kommunens vækststrategi...

Pas på med bankansatte og kommunalt ansatte! Min erfaring er, at de ikke kender nok til lovgivningen til at kunne rådgive om andet end meget basale moms- og skatteregler.

Det er selvfølgelig ikke fair at skære alle over én kam, men jeg synes bare, at det er tendensen, blandt de folk jeg har haft kontakt med.

Men igen... det samme kan siges om mange bogholdere, som (desværre alt for ofte) også kun har et overfladisk kendskab til moms- og skatteregler!

Derudover har jeg også oplevet, at både registreret revisor og statsautoriseret revsisor kan rådgive forkert. Tendensen er dog, at de er dem med bedst styr på reglerne.

I din nuværende situation, hvor du allerede har en aftale med revisor, og du har en stram tidsplan, så lyder det som en god idé, at fortsætte med din nuværende revisor, indtil du har styr på dit Kom-igang-lån.

Derefter kan du begynde at vurdere på, om du evt. skal skifte til en anden revisor fremadrettet.

Held og lykke med møderne og virksomhedsopstarten! Yes

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)