Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pro Bono? Hvad må man og hvad må man ikke? Hvornår koster det at hjælpe andre?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig.

Hvis man har en virksomhed, og gerne vil hjælpe nogle mennesker, men de har ikke råd til at betale - hvordan gør man så det - uden at der skal betales løntimer og skat.

Er det et bestemt antal max timer man må donere? feks. pr medarbejder?

Tusind tak

Venlig hilsen

Gertrud

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gertrud,

Du må ikke drive virksomhed, som bevidst giver underskud, og du må derfor ikke forære dine ydelser væk. Det billigste du lovligt må sælge dine ydelser til, er til indkøbsprisen eller i dit tilfælde produktionsprisen.

Hvis du gerne vil være den barmhjertige samaritaner, så kan du i stedet gøre det, at du udskriver en regning til dig selv på produktionsprisen for opgaven, og af egen private lomme betaler regningen for de opgaver du vil forære væk. Husk, at du skal afregne salgsmoms af disse transaktioner!

Gertrud Christensen:

...uden at der skal betales løntimer og skat.

Her bliver jeg lidt i tvivl om, hvad du mener. Er der tale om, at du vil lade dine ansatte arbejde uden løn på de opgaver, som du har tænkt dig at forære til dine "gratiskunder"?

Såfremt du som arbejdsgiver beder dine ansatte om at udføre arbejdet, så er det ikke tilladt.

Hvis dine ansatte derimod af egen interesse (og uden din/arbejdsgiverens indblanding) selv påtager sig arbejdet i deres fritid, så er der dog ingen problemer.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)