Hvad giver mest mening regnskabsmæssigt? Mig og min kæreste har i dag to firmaer - ét hver. Mit Firma har eksiteret i små to år og er moms og CVR registreret! Det skal dog lukkedes ned i slutningen af dette år. Min kærestes firma er knap et år gammel og er ikke moms og CVR registeret! Hun rammer dog snart de magiske 50K, hvorfor hun jo som bekendt står overfor at lade sin virksomhed momsregistrere. Vi sælger stortset de samme produkter og omsætter begge for under 100K om året. Nu til spørgsmålet. Hvilken af af disse 2 muligheder ville i vælge? 1. Jeg lukker mit firma ned og hun lader sit firma momsregistrerer! 2. Jeg overdrager mit firma til hende og hun "fortsætter med mit momsnummer" og bibeholder mine aftale med bogholder, e-conomic etc. Hvis det ikke giver mening - så skriv endelig
|
Umiddelbart giver det langt mest mining at fortsætte dit eksisterende, det andet vil jo kræve værdiansættelse og overdragelse samt skattekonsekvenser, men jeg ved jo ikke hvorfor du vil lukke dit?
Din kæretste skal værenopmærksom på,,at momsregistrering skal ske når man forventer oms +50000 på 12 lbd mdr, ellers risikerer hun momsproblemer i forhold til de første 50