Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansættelse af nye medarbejde

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle. I forbindelse med udvidelse af vore aktiviteter har jeg tænkt mig at ansætte en person på 20 år som - efter behov - skal hjælpe med at høste bær og grøntsager ude i marken. Da min virksomhed ekspanderer ret voldsomt i øjeblikket (der er jo jordbærsæson m.v.), ja så aner jeg intet om hvor lang tid jeg har et arbejdskraftbehov. I første omgang har jeg mulighed for at tilbyde jordbærplukning. Da virksomheden kun drives af min kone og undertegnede, har jeg ikke kendskab til hvad jeg som arbejdsgiver skal foretage mig, ud over at der skal laves en eller anden form for ansættelseskontrakt (men hvad skal der stå i den?) og at der skal afregnes efter gældende tarif (hvad dette end måtte være?)

Vi har ikke haft behov for at melde os ind i en arbejdsgiverorganisation eller lignende - netop fordi vi ikke har nogen ansættelsesforhold - og ingen ved hvor lang tid jordbærsæsonen giver arbejde til vedkommende. Så meget er på det løse i øjeblikket, og jeg har ingen planer om at ansætte medarbejdere på 37 timer pr. uge hvis der kun er brug for måske 1/3 del.

At kontakte en advokat er sikkert hammer dyrt - og sådan kan jeg blive ved. Måske "holder" vedkommende kun til 1 uges plukning for så at smutte til andet job? Jeg har hørt at man i jordbærbranchen benytter forskellige afregningsformer via ren akkordløn - men jeg er usikker på disse afregningsformer i forhold til gældende lovgivning. Vedkommende starter allerede i morgen tidlig med jordbærplukning.

Håber meget at nogle kan give mig et par råd med på vejen og evt. henvise til vigtige links.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jørgen Ries

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du overvejet at kontakte et vikarburaeu? Det lyder som om det er præcist den løsning du har brug for.
Du kan om ikke andet prøve at ringe til en eller anden lokal og forhøre dig om deres forhold.

Peder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)