Hejsa Nu har jeg læst side op og side ned om webshop herinde på Amino og andre steder. Og ja, jeg har lært noget om webshop, men jeg tror, at jeg er blevet så forvirret af det hele, at jeg er tæt på at opgive projektet. Nu prøver jeg så lige at hente hjælp fra alle de kloge aminoer. Jeg vil lige starte med at sige, at udover at kunne bevæge med lidt rundt på nettet og læse mine mails, så kan jeg stort set ingenting med programering og websites. Den webshop jeg vil lave, sælger håndlavet produkter og enklte andre ting og jeg må indrømme, at jeg nok kun regner med at sælge 10-20 produkter pr. mdr, hvis jeg er heldig. Prismæssigt vil hvert salg nok ligge mellem 200-400 kr, så I kan nok regne ud at det ikke er en million forretning jeg er ved at starte op. Det roder rundt i mit hoved med termer som betalings gateway, hosting, programering og SEO. Er det nødvendigt for mig i starten at kunne modtage andet en dankort? Kan det laves om på et senere tidspunkt? Skal jeg betale ca. 300 kr om mdr for hosting, når jeg måske kun sælger for 2000 kr.? Hvordan sikre jeg, at der er lagerstyrring på shoppen, så jeg ikke får solgt noget, som ikke er på lager? Skal jeg betale 30.000 for at få programeret en shop? Osv, osv, osv.... Vil lige nævne at de andre "webshop" som sælger det samme, er næsten alle sammen gratis hemmeside som 123hjemmeside og det ser ikke særligt godt ud og jeg synes ikke det sælger! Hvor vil I anbefale mig at starte? Måske jeg slet ikke skal starte? Marie :-) |
Du skal bruge Prestashop - som er helt gratis. Det kan alt det du har brug for (og meget mere). Du skal bare have et webhotel, så kører det for dig. Se evt. prestashop.com