Hej Aminoer, Det er lykkes mig at overtale kæresten til at starte en webshop. Jeg har selv gerne længe ville lave en webshop og stå for alt det tekniske i at få sådan en til at køre på skinner. Den daglige drift og afsendelse af pakker har dog ikke lige tiltalt mig og derfor er jeg aldrig rigtigt kommet i gang. Men nu sker det - endeligt Jeg skal nu til at undersøge hvilke platforme der findes til webshops og hvad de kan? I min egen lille verden er data gud - dvs alt data der kan indsamles skal indsamles (inden for rimelighedens grænser). Bland andet derfor har jeg lidt ønsker til funktionalitet: Noget sejt statistik hvor man kan se konvertering på produkter. Hvor mange gange skal en produktside vises før den giver et salg - og hvilke produkter er dermed gode til at konvertere. Retargeting integration - hvis en person går ind på en produktside, men ikke køber (lige nu) - så kunne det være smart at følge personen rundt på nettet og vise bannere for shopen med det pågældende produkt. Splittest - dette kan lave på mange måder - har egentligt ikke specifikke krav her, men fx flere måde at bygge produktsiden op og så sammenligne konvertering til kurv og konvertering til faktisk salg. Integration til økonomisystem og betalingsgateway - hvem udbyderes bliver på de 2 systemer er ikke bestemt, men bliver begge noget online med api adgang. For at sende en pakke skal man ikke gå ind i økonomisystem for at lave faktura eller ind i betalingsgateway for at hæve penge. Begge dele skal ske auto. Html/css til template på shop'en skal kunne modificeres 100% efter eget ønske/design. Derudover skal det selvfølgeligt være muligt at tilføje en sej funktion til shop'en, når man får den gode idé. Så hvilket system / platform vil være nemt at få at kunne det her? Jeg koder både php og c# (primært c#), og kunne egentligt bare kode det hele fra bunden, men vil gerne spare tiden og vælge et eksisterende system (evt kode lidt mindre ting til systemet, hvis nødvendigt) Mvh |
Michael Kristensen:Noget sejt statistik hvor man kan se konvertering på produkter. Hvor mange gange skal en produktside vises før den giver et salg - og hvilke produkter er dermed gode til at konvertere.
Google har noget godt i Analytics. Det kan rigtigt meget hvis man ved hvordan det skal sættes op.
Michael Kristensen:Så hvilket system / platform vil være nemt at få at kunne det her? Jeg koder både php og c# (primært c#), og kunne egentligt bare kode det hele fra bunden, men vil gerne spare tiden og vælge et eksisterende system (evt kode lidt mindre ting til systemet, hvis nødvendigt)
Idet du kan C# så vil jeg pege på Umbraco med uCommerce - det er 100% gratis indtil du skal have flere funktioner i uCommerce. Jeg sidder selv med en kunde der har samme setup og det kører fint.