Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk god platform til webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nørager
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Det er lykkes mig at overtale kæresten til at starte en webshop. Jeg har selv gerne længe ville lave en webshop og stå for alt det tekniske i at få sådan en til at køre på skinner. Den daglige drift og afsendelse af pakker har dog ikke lige tiltalt mig og derfor er jeg aldrig rigtigt kommet i gang.

Men nu sker det - endeligt Smile - hun vil gerne prøve at lave en webshop og bruge tiden det tager på at starte op, bare hun ikke skal røre det tekniske - så det er jo en meget god start.

Jeg skal nu til at undersøge hvilke platforme der findes til webshops og hvad de kan? I min egen lille verden er data gud - dvs alt data der kan indsamles skal indsamles (inden for rimelighedens grænser).

Bland andet derfor har jeg lidt ønsker til funktionalitet:

Noget sejt statistik hvor man kan se konvertering på produkter. Hvor mange gange skal en produktside vises før den giver et salg - og hvilke produkter er dermed gode til at konvertere.

Retargeting integration - hvis en person går ind på en produktside, men ikke køber (lige nu) - så kunne det være smart at følge personen rundt på nettet og vise bannere for shopen med det pågældende produkt.

Splittest - dette kan lave på mange måder - har egentligt ikke specifikke krav her, men fx flere måde at bygge produktsiden op og så sammenligne konvertering til kurv og konvertering til faktisk salg.

Integration til økonomisystem og betalingsgateway - hvem udbyderes bliver på de 2 systemer er ikke bestemt, men bliver begge noget online med api adgang. For at sende en pakke skal man ikke gå ind i økonomisystem for at lave faktura eller ind i betalingsgateway for at hæve penge. Begge dele skal ske auto.

Html/css til template på shop'en skal kunne modificeres 100% efter eget ønske/design.

Derudover skal det selvfølgeligt være muligt at tilføje en sej funktion til shop'en, når man får den gode idé.

Så hvilket system / platform vil være nemt at få at kunne det her? Jeg koder både php og c# (primært c#), og kunne egentligt bare kode det hele fra bunden, men vil gerne spare tiden og vælge et eksisterende system (evt kode lidt mindre ting til systemet, hvis nødvendigt)

Mvh
Michael 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:02

Michael Kristensen:
Noget sejt statistik hvor man kan se konvertering på produkter. Hvor mange gange skal en produktside vises før den giver et salg - og hvilke produkter er dermed gode til at konvertere.

Google har noget godt i Analytics. Det kan rigtigt meget hvis man ved hvordan det skal sættes op.

Michael Kristensen:
Så hvilket system / platform vil være nemt at få at kunne det her? Jeg koder både php og c# (primært c#), og kunne egentligt bare kode det hele fra bunden, men vil gerne spare tiden og vælge et eksisterende system (evt kode lidt mindre ting til systemet, hvis nødvendigt)

Idet du kan C# så vil jeg pege på Umbraco med uCommerce - det er 100% gratis indtil du skal have flere funktioner i uCommerce. Jeg sidder selv med en kunde der har samme setup og det kører fint.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 22:06

Hej Michael

Da jeg selv drev webshop brugte jeg Prestashop, som jeg umiddelbart synes er et godt valg. Man kan se detaljeret statistiker og hvordan ens kunder har bevæget sig før købet. Dertil er det også super nemt, at redigere html/css delen. 

Min gamle shop kørte på ePay og Paypal, og det fungerede rigtigt godt. Jeg kodede min egen betalingsside således, at betalingsproceduren blev nemmere i forhold til Prestashops standard "onepage-checkout". Så kan stærkt anbefale Prestashop. :) 

Håber du kan bruge mit svar. :)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 23:13

Hejsa

Jeg er enig med Niels i, at hvis du kan C# i forvejen, så er Umbraco og uCommerce vejen frem. Super fed platform, som også er rimelig nem at gå til. Jeg har aldrig lavet de helt store forkromede løsninger i uCommerce, men har da fået et par mindre webshops op at køre på den platform.

Jeg er personligt selv gået den lidt anden vej og først sat mig godt ind i PHP og sidenhen Magento. Det er en helt anden verden. Jeg synes, at springet var rimelig stort i sin tid, men når først man begynder at kunne klasserne/metoderne i Magento, så har du altså en uhyggelig stærk platform. Der kan du indsamel al den data du ønsker, næsten out of the box og det spiller super godt.

Held og lykke med det. Du er velkommen til at sende mig en PB, hvis du har spørgsmål.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 23:14

Jeg synes du stiller det forkerte spørgsmål!

Mit råd til dig vil være at du skal ikke se dig som tekniker, hvis du vil have et web shop, men se dig selv som en købmand. Det betyder også at dit spørgsmål er "forkert". I stedet for at spørge hvilken platform der teknisk set er den bedste (det er hvad en tekniker vil spørge om) - skal du i stedet spørge "hvilken platform vil jeg sælge mest igennem?". Kan du se forskellen?

Din tilgang er fra et teknisk synspunkt (hvilket sikkert også er hvorfor du ikke er kommet igang endnu), mens du skal se det fra en helt anden vinkel. Det samme med dine krav - "data er gud" - ikke for en købmand, der er "cashflow gud".

Det er blot et godt råd, jeg kan ikke svare dig på det ene eller det andet spørgsmål, men jeg kan se nogle af mine egne problemer i det du skriver og noget af det jeg synes er svært. Min hensigt er ikke at virke bedrevidende, men at hjælpe dig over noget af det sværeste for en tekniker. Du skal skifte fokus fra mikromanagement i forhold til god/robust HTML/CSS/JS/ASP/PHP til at gøre hvad der er bedst for din forretning - så er teknik ligegyldigt!

Du er nødt til at leve som købmand i forbindelse med din webshop, så kan du have et parallelt liv som tekniker :-)

Held og lykke med webshoppen

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Nørager
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 11:37

Hej Niels

Analytics tror jeg også er en god start. Jeg ved dog ikke hvordan jeg vil sætte op hvor mange gange en vare skal vises før den bliver puttet i kurven og senere købt, men må undersøge hvad der er muligt. Tænker at det er lige før det er nemmere kode noget selv, end at finde ud af hvordan analytics fungerer, på den anden side skader det nok ikke at finde du af de mere advancerede funktioner i analytics.

Jeg har været ved at se lidt på uCommerce, men så vidt jeg kan se får jeg ikke selv lov til at ændre i koden (eller bare se den), så hvis jeg får en god idé jeg vil implementere, så kan det ikke bare lige lade sig gøre. Derudover er der en del ting i "Marketing Foundation" som jeg helst ikke vil undvære og derfor allerede fra start vil skulle betale et rimeligt stort beløb. Har fundet http://www.nopcommerce.com/ som ser ud til at kan noget at det samme, bare med fuld adgang til hele source koden, så det burde være nemmere at tilføje ting, men det skal lige testes.

Fra Nørager
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 11:40

Jens og Jimmy

Jeg vil se nærmere på Prestashop og Magento - det er mange steder de bliver anbefalet som en gode shops. Det skal helt sikkert undersøges hvad de kan.

Tak for tips'ne

Fra Nørager
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 11:52

B. Hvarregaard:

Jeg synes du stiller det forkerte spørgsmål!

Mit råd til dig vil være at du skal ikke se dig som tekniker, hvis du vil have et web shop, men se dig selv som en købmand. Det betyder også at dit spørgsmål er "forkert". I stedet for at spørge hvilken platform der teknisk set er den bedste (det er hvad en tekniker vil spørge om) - skal du i stedet spørge "hvilken platform vil jeg sælge mest igennem?". Kan du se forskellen?

Din tilgang er fra et teknisk synspunkt (hvilket sikkert også er hvorfor du ikke er kommet igang endnu), mens du skal se det fra en helt anden vinkel. Det samme med dine krav - "data er gud" - ikke for en købmand, der er "cashflow gud".

Det er blot et godt råd, jeg kan ikke svare dig på det ene eller det andet spørgsmål, men jeg kan se nogle af mine egne problemer i det du skriver og noget af det jeg synes er svært. Min hensigt er ikke at virke bedrevidende, men at hjælpe dig over noget af det sværeste for en tekniker. Du skal skifte fokus fra mikromanagement i forhold til god/robust HTML/CSS/JS/ASP/PHP til at gøre hvad der er bedst for din forretning - så er teknik ligegyldigt!

Du er nødt til at leve som købmand i forbindelse med din webshop, så kan du have et parallelt liv som tekniker :-)

Held og lykke med webshoppen

Hej Brian

Jeg ser din pointe og ja - man skal selvfølgelig passe på og holde fokus. Dog ser jeg mange shops som ikke har mulighed for at gøre hvad der er bedst for deres shop fordi deres system ikke kan det de gerne vil.

Hvis nu det kan give mig en masse forretning at sætte de produkter der konverterer bedst på forsiden af shop'en. Mange vil bare sætte dem på som de tror giver bedst uden måske at vide det med sikkerhed. Med data kan man se at de ting man selv tror og har på fornemmelsen ikke altid er 100% korrekt. Derfor er data i min verden en måde til at øge konvertering og dermed opsætning.

God robust kode er jeg ligeglad med eller i hvert fald næsten, det dur ikke shop'en går ned, men om tingene lige er lavet efter alle best practice, kan vi godt bliver enige om ikke giver mening mange gange, og det er heller ikke her mit fokus er. 

Hvis man kan lave så en shop konverterer bedre en konkurrenterne (det er vel også et mål som købmand), så kan man i sidste ende også byde lidt mere på fx adwords og facebook end konkurrenterne kan.

Men det er måske bare noget jeg bilder mig ind? Kan det ikke lade sig gøre i virkeligheden?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 12:16

Jeg vil også anbefale magento, pga.

1. Produktkataloget som er genialt i sin opbygning (Man kan lave alle produktsetups man kan forstille sig).

2. Let integration til næsten alle økonomisystemer

3. PHP - Let at lave overrides og rette til.

4. Ordre håndteringen, med: "Redigering af ordre, kopi, kreditnota".

5. Mange extensions der er gratis, eller meget billige.

6. Magento vil kunne bære din forretning mange år frem. Og du kan altid bare få lavet en ny webdesign skabelon, uden at få ny webshop.

7. Sprog og valuta håndtering.

Well.. der er sådan set det hele.. Og de mest basale B2B funktioner.

Med magento er du godt rustet/fremtidssikret. :)

Fra Nørager
Tilmeldt 5. Jun 09
Skrevet kl. 14:07

onlineBRAND:

Jeg vil også anbefale magento, pga.

1. Produktkataloget som er genialt i sin opbygning (Man kan lave alle produktsetups man kan forstille sig).

2. Let integration til næsten alle økonomisystemer

3. PHP - Let at lave overrides og rette til.

4. Ordre håndteringen, med: "Redigering af ordre, kopi, kreditnota".

5. Mange extensions der er gratis, eller meget billige.

6. Magento vil kunne bære din forretning mange år frem. Og du kan altid bare få lavet en ny webdesign skabelon, uden at få ny webshop.

7. Sprog og valuta håndtering.

Well.. der er sådan set det hele.. Og de mest basale B2B funktioner.

Med magento er du godt rustet/fremtidssikret. :)

Mange tak for inputet - lyder jo godt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)