Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

affiliate programmer?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 5:20:28 PM Forfatter: Mikkel deMib

> Variable omkostninger kan vi jo godt li''

Jeps, du skal blot være opmærksom på hvorfor vi også bedst kan lide det på denne måde - vi tjener simpelt hen flere penge end når vi fakturer timer (selv med vores høje timepriser) - og så beholder vi magten 100%. Du skal tænke nøje over de langsigtede forhold i denne markedsføringform...
Hvis først du bliver afhængig af det salg dine affiliates bringer med sig sidder du i ''saksen'' så er det reelt set dine affiliates der har magten over din virksomhed, og hvis vi (ja, vi snakker sammen!) ikke kan lide det du gør, så ringer vi bare til en af dine konkurrenter og sælger trafikken til ham. Så, hvis du først går denne vej er det afgørende vigtigt at du behandler dine affiliates som ''guder'' - eller i hvert fald rigtig, rigtig godt. Vores loyalitet varer kun indtil næste check :)
En anden ting du skal tænke over, som jeg ved skaber problemer hos nogle, er det faktum at jeg, som affiliate til din virksomhed, muligvis kommer til at tjene mere end dig, din direktør og alle andre i virksomheden - vel og mærke UDEN at skulle møde på arbejde - ja, måske endda uden overhovedet at arbejde. Kan du leve med det? Hvis ja, så er det helt fint - jeg ved bare at mange har problemer med dette.
Det kan godt lyde lidt hårdt, men det er rå kendsgerninger på affiliate markedet :)

Sålænge mit dækningsbidrag er tilpas højt, så kan jeg sagtens leve med at mine affiliates tjener mere end mig. Det tror jeg nu ikke sker.

Og ja, det er dumt at basere sin forretning udelukkende på kundestrømme fra en type markedsføring, særligt hvis det indebærer den slags risici. Der er ingen fare for, at jeg falder i det hul.

Nøgleordet er risikospredning. :-)

Tak for tankerne.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
I sharewarebranchen regner man med at man via affiliates kan lave ca. 25 % af omsætningen hvis man er VIRKELIG dygtig til at administrere dem. Normalen er 10 % og det er jo også fint.

Dbh Martin
Side 2 ud af 2 (12 indlæg)