Jeg overvejer at starte konsulent-firma. Alle workshops, indlæg osv. vil ske hos kunder, rundt omkring i landet. Dertil skal jeg naturligvis bruge en bil...
Men jeg vil også være alm. lønmodtager i dagligdagen - og vil derfor også bruge min bil til at køre på arbejde - og desuden også til at handle ind og alt muligt andet privat.
Men til de kørsler, hvor jeg kører for at udføre konsulent-arbejde - regner jeg da med, at kunne få en eller anden fordel.
Hvilke muligheder ser I, at jeg har... ud over at købe en bil på gule plader. Jeg vil naturligvis, at jeg sparer mest muligt - når jeg kan. Men kender ikke noget som helst til reglerne - hvad man sparer, hvordan og hvilke alternativer der er.
Mange tak for hjælpen !!
Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...
1) Kørselsgodtgørelse - (krav: hvide plader ??). Og hvem betaler disse kørepenge? Konsulentvirksomheden? Det er jo lig med egen lomme.
2) Virksomhedsordning. Hvor stort er fradraget for alle driftsomkostninger? Lig med alle udgifter til brændstof, reperation osv? Til gengæld en øget beskatning.
Det hele må afhænge af en økonomisk betragtning, som jeg ikke har forudsætningerne for at beregne. Hvad ville du gøre - jeg vil estimere et erhvervsmæssigt kørselsbehov år 1 på kun 2000 km...
Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...