Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google undren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål til de skarpe SEO folk på Amino. Jeg har ofte undret mig over, hvad der gør at en simpel "site:.dk" søgning på Google giver det resultat som det gør. Jeg har lige udført søgningen 10 gange i træk og resultatet er det samme hver gang:

1. verinet.dk

2. Lejemarked.dk
3. lejrskole.dk
4. freeflyer.dk
5. fantask.dk
6. hotels.dk
7. business.dk
8. stm.dk
9. bibliotek.dk
10. konkurrencelisten.dk

Hvad er det der gør at disse sites fremkommer når jeg ikke bruger nogen keywords? Hvis disse sites ikke har udført nogen speciel SEO så er de da rimeligt heldige at de fremkommer så højt på Googles liste.

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:00
Hej Søren.

Det er meget simpelt:

site: søgningen virker ikke og har ikke gjort det i lang tid.

Venlig hilsen, Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:19
> så er de da rimeligt heldige at de fremkommer så højt på Googles liste

Nej, det er faktisk fuldkommen ligegyldigt. Det har ingen som helst markedsføringsmæssig værdi, at ligge øverst på en site:.dk søgning. Overhovedet ingen.

Det der har værdi er, hvis du dukker op i toppen på de søgninger som relevante brugere i din målgruppe faktisk søger med, og at de klikker sig ind på dit website.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:34
Hvis disse sites ikke har udført nogen speciel SEO så er de da rimeligt heldige at de fremkommer så højt på Googles liste.

Omvendt ville det se underligt ud hvis man som Google bruger fik en tom liste tilbage. Så ja, de har nok været heldige da Google skulle finde nogle tilfældige sites til listen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:40

Det er helt misforstået :)

Der er stort set ingen der søger på site:.dk - og dem der gør det søger ikke sådan for at finde noget bestemt, købe noget, eller finde et firma - de er ikke ude efter kontakt, men alene at "analysere". Hvis der så tilfældigvis skulle være et par stykker af dem der klikker sig ind på et af de sites de ser, så har det ingen som helst værdi for det site - besøget er på ingen måde motiveret i en interesse for virksomheden.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)