Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er der så meget fokus på det negative?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Affødt af en debat på Amino, synes jeg det er på tide at tage fat på et emne der vedører os alle: Negativitet.

Jeg har gennem mange år undgået for mange nyhedsudsendelser, aviser og debatter, fordi der stort set altid fokuseres på det negative, dvs. problemer eller det mere positive "udfordringer" som stort set al nyhedsformidling og mange debatter består af.

For ikke at begå den samme fejl i dette indlæg, vil jeg prøve at fjerne fokus fra det negative og pege på det positive i stedet.

Jeg oplever at folk på Amino er MEGET ihærdige når de kæmper for deres synspunkt, nogle vil sige kompromisløse. Hvis man gerne vil forbedre oplevelsen hos læseren af indlægget, så kunne man prøve at nuancerer sine synspunkter, eller endda se dem fra mere end en vinkel.

Man kunne også se på om det man kommunikerer skriftligt kan læses negativt når det står sort på hvidt, og ikke bliver serveret med et glimt i øjet eller andet kropssprog der kan tage brodden af hårde ord.

En tredie metode kunne være at læse sit indlæg igennem inden man trykker send, for at checke om man nu har husket den positive vinkling.

Hvis man slet ikke kan finde en positiv vinkel på det man har læst om, kan man enten A: vælge at lade være med at svare (som min bedstefar sagde: Hvis du ikke har noget klogt at sige, så hold mund) eller B: komme med et indlæg til de andre brugere, der siger: Jeg har set på dette, og kan ikke finde den positive side af historien - kan du? På den måde kan vi alle hjælpe hinanden med at se mere på de positive sider i Amino.

Amino er for mig et sted at finde iværksættere der gerne vil frem. For mig er negativitet bagstræberisk, og der kommer sjældent noget godt ud af en negativ holdning. Prøv for eksempel at tænke på hvad der var sket, hvis Alexander Graham Bell havde været negativ omkring telefoni. Så ville vi ikke kunne sidde her og læse indlæg på internettet :-)

Jeg håber der kommer mange forslag til hvordan vi kan styrke positiviteten her på Amino.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)