Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er aftalen bindende (mundtlig over telefon)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Roding aps Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er den heldige ejer af et agenture på kuglepennen med verdens nok bedste historie: Fisher Space Pen.

For en lille måned siden blev jeg ringet op at en utrolig sød pige fra De gule Sider, som også syntes, at vi havde et meget spændende produkt. Hun tilbød os at hjælpe med at forbedre vores søgemuligheder hos De gule Sider. Det ville jo ikke skade, vi var der i forvejen, og vi vendte mulighederne i telefonen. Jeg husker ikke den nøjagtige ordlyd af vores samtale, men da jeg havde tillid til De gule Sider, fattede jeg ikke mistanke og afventede et oplæg, som jeg jo så kunne tage stilling til. Finder nu ud af, at de er overtaget af Eniro med hvad deraf åbenbart følger af kedelige oplevelser.

Efter en måned modtog jeg imidlertid en faktura på kr. 1.747,- + moms . Jeg havde ikke indgået nogen aftale og meldte dette i en mail og bad dem kreditere beløbet. Jeg fik en e-mail bekræftelse på min henvendelse med et sagsnummer. Jeg har siden forgæves forsøgt at ringe firmaet op.

Jeg har nu modtaget en rykker Fra Eniro/De gule Sider med rykkergebyr kr. 100,- 

Jeg har ikke tænkt mig at betale noget som helst, da jeg ikke har indgået en aftale med firmaet.

Spørgsmål:
Kan jeg uforvarende være kommet til at have indgået en mundtlig aftale? Er denne bindende /hvad med fortrydelsesfrist?
Der refereres til Listingid + et nummer i fakturaen. Jeg har ikke aftalt nogen detaljer og aner ikke, hvad det er, jeg skulle have "købt"

Er min afvisning tilstrækkeligt bevist, når jeg har mailkopi og deres email-bekræftelse på, at de har modtaget min indsigelse
Jeg har ikke lyst bruge mere tid på denne sag og er indstillet på blot at negligere alle fremtidige henvendelser fra firmaet.

Håber på et godt råd.

Med venlig hilsen

Hans J. Roding Andersen

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:42

Som udgangspunkt er en mundtlig aftale jo bindende.

Dog svær at bevise -men også den anden vej.

Som jeg læser det, aftalte i, at du skulle modtage et oplæg ?

Hvad er fakturaen for.. hvad er modydelsen for beløbet ifølge fakturaen ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:08

som sagt er mundtlige bindende men meget svære at bevise

jeg tror dog ikke de har en sag

kontrakt en af de venlige amino.dk bruger ham her skulle være flink til skrive eller vejlede hvordan du skriver et brev http://www.amino.dk/members/jacob-rue/default.aspx 

du kan også søge den gratis retshjælp alle kommuner har sådan set denne hjælp og de kan sikkert hjælpe med sådan et standard brev og give råd hvad du skal gøre videre i denne her sag og om de overhovedet har en sag 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Roding aps Skrevet kl. 11:01

Tak for svar.

Fakturaen refererer til vort telefonnr. og deres Listingid. og teksten:
Online start periode fra juni 2012 til juni 2013
Placering: Dgs.dk og Mobil dgs.dk

Samtalen gik på at få bede placering med bedre søgeord. Disse er ikke nævnt i fakturaen. En søgning på DGS med vores vigtigste søgeord: Spacepen giver ingen resultater. Firmagaver og kuglepen giver resultater, men vi er ikke i blandt. Mindes ikke om der blev nævnt andre søgeord.
Kun søgning på Roding giver resultat med en standard (gratis) visning. 

Vi aftalte ikke konkret at jeg skulle modtage et oplæg, det har jeg altid fået, inden indgåede afteler med DGS.
Har ikke modtaget besked om at det er ændret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12919
Skrevet kl. 11:24

Mikael christiansen:

Nu kræver det jo sådan set ikke andet end at modparten har optaget telefonsamtalen!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:54

Roding:
Placering: Dgs.dk og Mobil dgs.dk

Ja, du er åbenbart blevet faktureret for placeringer i deres mobil udgave af de gule sider.

Jeg synes du skal holde ved, at du føler dig snydt ind i en aftale, der ikke var klar nok. Jeg tror det bedste vil være at ringe og bede om at komme til at tale med hendes chef og spørge om det er "det indtryk" de som firma ønsker at efterlade hos kunderne.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:46

Ravn:

Mikael christiansen:

Nu kræver det jo sådan set ikke andet end at modparten har optaget telefonsamtalen!

jeg ville kontakte den  lokale advokat bistand og den amino.dk bruger jeg linker til

desuden ville jeg ringe til den første men er de umulig at komme i kontakt med ville hurtigste mulig kontakte advokat bistand

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)