Jeg har netop fået registreret min virksomhed og har fået cvr nr. osv. Men nu har flere rådgivere påpeget at mit firma navn Hannecke Consult, måske ikke er så godt et navn til private kunder. Jeg har et andet navn på læberne som jeg ikke oplyser her. Det er et enkelt 3 stavelses ord på latin som har en god ordklang og så kan det udtales af alle danskere. Min virksomhed yder it support og meget mere til private, små og mellemstore virksomheder. Jeg har heldigvis ikke fået lavet det store, arbejde reklame mæssigt på det nuværende navn, da jeg lige nu er i opstarts fasen. Synes i at jeg skal skifte mig navn ud? Det er vel ikke svære end at udfylde en blanket hos S&E Styrelsen og så er det klaret i løbet af et par dage? Evt. kan jeg bruge Hannecke Consult som virksomhedens navn og så et nyt bedre navn som alias for mit ydre overfor private kunder? Håber der er nogle friske iværksættere der vil give lyd om deres tanker her! MVH Troels H |
Er mit firma navn, et stærkt nok brand?
Jeg ville bruge det enkle navn generelt - Ikke dele det op i to, til erhverv og private. Men det er nok en smagssag. Du kan hurtigt ændre navn hos E&S. |
Nu kender jeg jo ikke dit nye navn du har i tankerne, så jeg vil ikke råde dig til noget. Jeg tror at et kort navn, der er nemt at udtale og skrive er meget smartere end længere navne. Bare se på Google, Yahoo - Og selvfølgelig Jubii og Amino. Mange af de navne der er for beskrivende er for kedelige i mine øre, her i blandt navne med consult - Men sørme også mobildiskotek:-) Jeg tror der er større mulighed for at opbygge et stort brand ved et kortere navn. |
Hej jeg kan ikke se hvad der skulle afskrække private kunder med dit nuværende firma navn. Jeg synes det er et godt navn du har valgt |
Det er ikke afskrækkende! Men efter at jeg selv har været selvstændig i 10 år, så må jeg indrømme at firmaer der hedder noget med personens navn og så Consult tit automatisk får stemplet "begynder" på sig. Jeg kaldte nemlig mit første firma for MG Consult fordi jeg synes det lød chekket. Og det er altså 10 år siden. Så hvis du vil udstråle erfaring er det ikke det bedste navn. Dermed ikke sagt at min mening er den gældende, men jeg ved at der er flere der har det sådan. Da jeg var med i "Popcorn"-projektet i Kbh, frarådede man folk at døbe deres firma på den måde. Man rådede i stedet til at kalde firmaet noget der signalerede hvad det var man solgte. Og var det i dag så ville jeg havde kaldt mig noget andet simpelt (jeg arbejdede med IT på flere niveauer i mit første firma - og havde blandt andet klatten.dk som var det første nonkommercielle website for børn. Det eksisterer ikke mere.), men sådan lærer man jo af sine erfaringer. Som et godt eksempel er Martins to mest kendte projekter (for mig), nemlig Jubii - som er et totalt åndssvagt navn, men kanon effektivt, fordi det er nemt at huske og er en den danske pendant til Yahoo, som var store dengang Jubii startede. (Og Yahoo er ved at dø, Jubii bliver større og større) og Amino - et navn der leder tanken hen på aminosyrer som er det der skal til for at livet opstår - det er os :) Pissegodt navn! Selvom ingen af navnene udstråler noget synderligt seriøst, så er begge dele seriøse foretagender og det er der vist ingen der er i tvivl om! (Men jeg glæder mig til et nyt og bedre forum!) Håber det hjalp dig lidt :) |
Til Mette, MVH Troels H |
Hver gang du har en kunde i telefonen og han skal bruge dit navn eller hjemmesideadresse er det en nødvendighed at stave det, for folk staver på de underligste måder, især når det er lidt sværre ord som vi ikke kender. Og jeg kan ligeså godt fortælle dig det nu, ud bliver skide træt af at sidde med kunder og stave dit navn, for selv sys du det lyder logisk. |
OFF topic, du siger Jubii blev lavet da Yahoo var stort, Hvis du læser Iværksætter til jeg dør finder ud faktisk ud af at Yahoo stadig var i støbeskeen da Jubii blev lanceret ;). |
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Mere off topic: Nu har jeg ikke læst "Iværksætter til jeg dør", men iflg. Wikipedia blev Yahoo stiftet i januar 1994 (dog først med navnet Yahoo i april, 1994) og Jubii stiftet i juli 1995. Det er fandenfiseme noget af en støbeske. Har Danmark fået vores egen lille Jobsian Reality Distortion Field? ;-) |